Szerethető a Dunaferr humánerő programja?

Az elbocsátás nem kenyere a kohászvállalat menedzsmentjének, a Dunaferrnél a technológiai átalakításhoz a humán erőforrást képesek hozzáigazítani.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


Natalia Bashynska
Natalia Bashynska átszámolta: 2-3 százalék költségcsökkentés várható a Dunaferr ZRt. humánprogramjától. Mármint attól a "beavatkozástól", amelyet a dunaújvárosi nagyvállalat a közelmúltban elkezdett, s előbb, mint az esztendő vége befejez. Natalia Bashynska vezérigazgató-helyettes, a Donbass Ipari Szövetség tulajdonolta magyar kohászcég második embere irányításával megy végbe az az átalakítás, amely a vállalaton belüli szervezeti egységek összevonását éppen úgy jelenti, mint a megváltozó termelési viszonyokra való felkészítést, vagy éppen munkaerő elbocsátást.

"Mindenekelőtt a 40 vállalati egységől álló Dunaferrből hozunk létre egy céget, egy irányítási struktúrát, illetve minden fejlesztésre váró területen gondoskodunk a munkaerő minőségének a javításáról"- érvelt a változtatások mellett Natalia Bashynska. A 2004-ben privatizált Dunaferr tulajdonosának kötelessége az ÁPV ZRt.-vel kötött szerződése szerint olyan átalakításokat végezni, amilyenek során nem sérülnek a cégen belüli foglalkoztatási érdekek. Ezt eddig oly annyira betartotta az ukrán társaság, hogy legalább 1600 ember elbocsátásához még joga is lenne jelenleg is, de nem ezt a racionalizálási utat választják.

A vezérigazgató-helyettes részletezte is, az általuk elképzelt integrációnak a termelés, az energetika és a logisztika területén kell megvalósulnia, mégpedig az év végéig.  "Az energetikai terület jogi integrációjával már elkészültünk, június 30-ig fejeződik be a termelési, a harmadik negyedév végén pedig a logisztikai integráció" - tudtuk meg Natalia Bashynskától. Hozzátette, hogy valamennyi esetben a humánfunkció elengedhetetlen szerepet kap, s az együttműködésre épül. Ezt úgy fordítja a gyakorlat nyelvére a vezérigazgató-helyettes, hogy minden őket, az alkalmazottakat érintő szervezeti beavatkozást velük, az érintettekkel megbeszélt, lehetőleg közösen eldöntött módon hajtanak végre. Ezért aztán a vállalati átstrukturálást közvetlenül segítő kommunikációs rendszert fejlesztettek ki. Azért persze semmi sincs ingyen, a párbeszéd az ukránok szerint is összekapcsolódik bizonyos bérigényekkel, így új bérmegállapodást hoztak létre és döntöttek el a helyi szakszervezetekkel. A hosszú távú bérpolitika a szociális juttatásokról és az ösztönzőkről szól. "Meg kellett találnunk, s láthatóan sikerült is a menedzsmentnek, a dolgozóknak és a tulajdonosoknak az érdekközösségét, most már ilyen bérpolitikai megállapodások köttetnek éppen ezekben a napokban az egész Dunaferr területén" - számol be számok - összegek - nélkül sikerélményéről  a vezérigazgató-helyettes. Ugyancsak nem tér ki a létszám - a leépítés - számszaki vonzatára, csak annyiról biztosít, hogy ahol érdemben csökkentenek, az az adminisztrációs terület, kivált, mert valóban összeolvasztottak párhuzamos cégegységeket, szervezeteket, s a 40 vállalatrészből egy szervezetet alakítottak ki.

A termelő területeken, termelésirányító és közvetlenül kiszolgáló szektorokban azzal számolhatnak a dunaújvárosiak, hogy a Dunaferr négy év alatt megduplázza a termelését, igaz, ehhez alapvetően technológiai beruházásokat hajt végre.  "De nem takarításra, létszámcsökkentésre készülünk igazán, hanem felkészülünk a bővülő, igényesebb gyártásra" - üzeni így is a munkájukat féltő kohászoknak Natalia Bashynska, aki lelki szemeivel már iskolapadban, de legalábbis az átképzés, továbbképzés intézményeiben látja a Dunaferr dolgozóinak legjavát.

Azt ugyan nem tudtuk meg, hogy a térség munkaerőpiaci keresletét és kínálatát mennyire kell átértékelnie a kohászvállalat menedzsmentjének, de azt bizonyosan pro és kontra "jegyzik", hogy hosszú idő óta ismét komoly beruházások kezdődnek el a városban és térségében.  A Dunaferr területén 125 milliárd forintot taksál a kohászat technológiai modernizációja, de karnyújtásnyira a vasműtől, szó szoros értelemben zöld mezős gyárépítés is elindul, a koreai gumiabroncs gyár kiszolgálásához nagyipari termelési kultúrához szokott emberek iránt lehet majd valós kereslet. Az bizonyos, hogy nagyon hamar elkészül Dunaújváros hídja is, s ezzel, ha nem is célirányosan képzett, de szabad és olcsó munkaerő is megjelenhet a Duna keleti partjáról a város gyáraiban. Valerij Naumenko, a Dunaferr vezérigazgatója mindenesetre a jelenlegi meglévő és elérhető szakember kínálattal elégedett, s mint ki is fejtette, az 500 millió eurós gigafejlesztést a szaktudás, a helyben rendelkezésre álló szakgárda az esetleges hiányával semmiképpen nem akadályozza: az átalakuló gyárhoz a szellemi, a humán átalakulásról a jelen feltételek között is képesek gondoskodni.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo