Közel egyéves tárgyalássorozat után döntött a spanyol Metasint-Fersint vállalatcsoport: a szentgotthárdi ipari parkban építi fel első magyarországi telephelyét. Erre a célra egy 7000 négyzetméteres területet vásárolt, ahol két ütemben készül el a cég gyártócsarnoka. Első lépcsőben egy kisebb, 500 négyzetméteres üzemrész valósul meg, jövő nyár végére, amelyben 20 fővel szeptemberben elindul a gyártómunka. Az újabb, 1500 négyzetméteres üzemrészt a tervek szerint 2008 végén adják át. A beruházás összértéke meghaladja a 7 millió eurót.
Az "Ipari Park" címet
1997-ben elnyert szentgotthárdi ipari park jelenleg 32 vállalkozásnak ad helyet. Közöttük található a motor- és hengerfejet gyártó General Motors Powertrain-Magyarország Kft., valamint a huzalgyártó Trefilarbed Hungary Kft., és a frottírtermék-gyártó VOSSEN Hungária Kft. Ugyancsak itt működik az Opel Hungary 12 társasága, és további 17 kis- és középvállalkozás. Ez utóbbiak tevékenységi köre igen széles skálán mozog: az alkatrész-, ablak- és redőnygyártás, a szerszámkészítő, a műszaki és környezetvédelmi vizsgázatás, az autójavító, az ingatlan- és logisztikai szolgáltatás, fuvarozás egyaránt megtalálható. A most betelepülő első spanyol vállalatcsoportot - a helyiek reményei szerint - néhány éven belül további cégek követik.
A spanyol székhelyű cég a parkba betelepedéssel nemcsak a városban teremt közel 70 új munkahelyet, új technológiát is meghonosít az országban: a porkohászatot. Lényege, hogy a nagy szilárdságú fémalkatrészeket speciális eljárással gyártják le, vagyis magas nyomással, fémporból préselik össze. Takáts József, a Szentgotthárdi Ipari Park Kft. ügyvezetője elmondta: a porkohászat Európában már jól ismert, ugyanis egy autóba átlag 7,3 kilogramm porkohászati terméket szerelnek be. A modern motorok, váltók hasonló anyagú alkatrészei a dugattyúrudak, a csapágyfedők, valamint az ékszíjcsigák. De újabban az automata sebességváltókhoz, a hidraulikus rendszerű hűtőkhöz, valamint az elektronikus motorokhoz is készülnek magnetikus alakítható anyagok.
A porkohászati technológiának az ügyvezető szerint számos előnye van. Az így előállított autóalkatrészek a korábbi öntött és kovácsoltvasból készülteknél nemcsak nagyobb teljesítményűek, de jóval olcsóbb előállításuk is. További előnye, hogy az eljárással jóval precízebb, finomabb kidolgozottságú termékek állíthatók elő, mint a hagyományos fém- és mechanikai eljárással.