Jenei Zoltán elmondta, hogy az elmúlt esztendőben a sármelléki repülőtéren például 70 ezer utas fordult meg, az idén már 150 ezer főre számítanak. A 11 vidéki repülőteret összefogó VRSZ elnöke ugyanakkor kevesli a nemzetközi szintű hazai repülőterek, vagyis az állandó, 24 órás határnyitással rendelkező légikikötők számát. A szomszédos Romániában 19, Szlovákiában 7 ilyen repülőtér van, Magyarországon viszont csak három, Ferihegy mellett Debrecen és a Sármellék.
Jenei Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy egy-egy vidéki repülőtér komoly szerepet játszhat az adott térség fellendülésében. Példaként említette, hogy a Sármelléken megfordult utasok fellendülést hoztak a Balaton idegenforgalmában, és számításai szerint közvetve 3,5 milliárd forinttal növelték az állami bevételeket is. A gyors megközelíthetőség segítheti a külföldi cégek letelepedését is.
Balogh József, a vendéglátó Békés megyei önkormányzat tanácsnoka elmondta, hogy a békéscsabai repülőtéren az elmúlt évek soron közel két milliárd forintos fejlesztést hajtott végre a fenntartó önkormányzat. Megépült egy 1.300 méter hosszú és 30 méter széles kifutópálya a szükséges kiszolgáló létesítményekkel együtt, így a légikikötő már alkalmas ötven személyes gépek fogadására is. Kovács Mihály, a megyei önkormányzat pénzügyi osztályvezetője hozzátette, hogy már készülnek a tervek a leszállópálya további, mintegy 600 méterrel való meghosszabbítására.