Öt éve nem látott jó világra készülnek a magyar cégek, ugrásra készen állnak

2024 negyedik negyedévében a hazai munkáltatók 35 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerőkeretét, miközben csökkentést 18 százalékuk tervez. Ehhez hasonló optimizmusra a piaci szereplők körében az elmúlt öt évben csak 2022 első negyedévében volt példa– derül ki a Manpower Magyarország Munkaerőpiaci Előrejelzéséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés változó összeállítású részében ezúttal többek között arra kérdeztek rá, hogy a válaszadók milyen intézkedéseket tesznek a munkaerő megtartásának elősegítése érdekében. A hazai cégek válaszaiból az derül ki, hogy a legnagyobb arányban (49 százalék) a munka és magánélet közti egyensúly javítását igyekeznek elősegíteni. 38 százaléknyian több előmeneteli lehetőséget igyekeznek megteremteni alkalmazottaik számára. Szintén népszerű módszer a legújabb technológiai eszközök biztosítása (34 százalék), a menedzsment támogató attitűdjének növelése tréningekkel (33 százalék), illetve a munkavállalók stresszfaktorainak csökkentése (32 százalék).

A környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) stratégia szerinti működés a vállalatok számára számottevő munkáltatói döntésekkel jár. A következő 12 hónap során a megkérdezett vállalatok 46 százaléka meglévő szakértőinek továbbképzésével tervezi az ESG-stratégiájának megvalósítását, 40 százalék új szakértő(k) toborzását (is) tervezi, 22 százalékuk külső tanácsadók alkalmazásán is gondolkodik.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo