„Számos új szálloda nyitott meg vagy nyílik az elkövetkezendő években, amely a szállodapiac iránti komoly befektetői érdeklődést mutatja. A hotelkínálat megújulása mellett több terület is fejlesztésre szorul ahhoz, hogy a budapesti szállodapiac és maga a város is szintet lépjen és egy magasabb árszínvonalra emelkedjen. A kevés tengerentúli, valamint nem diszkont légitársaság által kiszolgált elérhető járat, valamint város korlátozott számú prémium bevásárlási lehetősége például visszafogja a luxusszállodák iránti keresletet. Emellett az üzleti utazások száma is élénkül – leginkább a jelentős kínai beruházásoknak köszönhetően –, így Budapest fokozatosan zárkózhat fel Prágához és Bécshez ezen a téren” – összegezte Csörget Balázs, a CBRE Magyarország vezető szállodai tanácsadója.
„Budapesten európai szinten is kimagasló mennyiségű hotel áll fejlesztés alatt, ami az elkövetkezendő években a kínálat további bővülését és új izgalmas márkák megjelenését eredményezi. Ezek a fejlesztések nemcsak Budapest vonzerejét növelik, hanem a befektetői piacot is felpezsdítik, különösen, amikor a fejlesztők megkezdik a kilépést a már megvalósult projektekből. Emellett számos nagy nemzetközi, valamint feltörekvő szállodalánc is további terjeszkedést tervez, hogy bevezesse adott márkáit Budapestre, amely tovább erősítheti a beruházási kedvet a szektorban” – tette hozzá Antoine Fromental, a CBRE Magyarország hotel befektetési elemzője.