A japán autógyártók arra törekedtek, egyesítsék üzleteiket, hogy felvegyék a harcot a rivális cégek versenyével szemben, különösen Kínában.
Az összeolvadás eredményeként egy 60 milliárd dollár (48 milliárd font) értékű autóipari csoport jött volna létre, amely a világ negyedik legnagyobbja lehetett volna a Toyota, a Volkswagen és a Hyundai után.
Fotó: Pixabay
Karl Brauer, az iSeeCars.com online kutatási platform elemzője szerint az egyesülés kudarca nem volt teljes meglepetés.
A Honda vezető pozícióban kezdte a tárgyalásokat. Továbbra is népszerű márka világszerte, több autót gyártanak és adnak el, mint a Nissan.
Eközben a Nissan nehezen tudott kilábalni a vezetői válságból, 2018 végén letartóztatták Carlos Ghosn volt vezérigazgatót és elnököt. Ghosn urat pénzügyi visszaélés vádja miatt elbocsátották posztjáról. Most szökevényként él hazájában, Libanonban, miután egy zenei berendezés dobozában kicsempészték Japánból.
A Nissan tavaly költségcsökkentő intézkedéseket jelentett be, többi között 9000 munkahely megszüntetését és jelenlegi vezérigazgatói fizetésének felére csökkentését.
A Honda főnöke, Toshihiro Mibe azt mondta, hogy minden egyesülés „azon a feltételezésen alapult, hogy a Nissan befejezi a fordulatot”.
A cégek végül nem értettek egyet abban, hogy a Nissan milyen szerepet tölt be az egyesülésben – egyenrangú partner vagy leányvállalat. Eközben mind a Nissan, mind a Honda egy másik jelentős piacukon, az Egyesült Államokban vámok bevezetésével néz szembe. (BBC)