Óriások érkeznek a keleti végekbe

Ismét esélyt kap Záhony és térsége arra, hogy prosperáló szárazföldi kikötővé fejlődjék Kelet és Nyugat határán, ott, ahol szívesen látott szereplő a megtelepedni kész vállalkozás. A kormányzati csaknem 40 milliárd forint befektetői és a záhonyi térség lokálpatriótái sokat tehetnek a valamikor szebb napokat megélt vidék fejlesztéséért.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Interneten találja meg a vállalkozó azokat a záhonyi megpályázható üzleti-befektetési lehetőségeket, amelyeket a térség hivatásos fejlesztői ajánlanak, s amelyekhez az infrastruktúrát maholnap közpénzből teljes egészében megteremtik - derül ki a Kelet és Nyugat közötti "fordítókorong" szerepét felvállalni kész "vasutasváros" és térsége Csipkerózsika-álmának megzavarására felesküdött Kiút Térségfejlesztési Egyesület programjából. A tervnek akad más gazdája is, nevezetesen a magyar kormányzat: most már nem csupán szavakban, hanem mind több tettben - azaz pénzben - ölt testet a komoly hasznot ígérő projekt.

Ha versenyképes marad

A legújabb - igaz, nyúlfarknyi - hivatalos híradás szerint pályázni lehet "a közlekedési operatív program keretében a záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztése projekt előkészítésére". Ez a minapi közlemény azt sugallja, hogy végre valóban elkezdődött a szocialista érában fénykorát élő széles nyomtávú szerelvények portékáit keskeny nyomtávúakba átrakó állomás - vasúti nagyüzem - státusának visszaállítása, a mai kornak megfelelő infrastruktúra - országos és regionális közlekedési intermodalitás - kiépítése. Az egyesület ügyvezető elnöke, Rákóczi András szerint már az is tetten érhető, hogy a nagyok mellett mind több kisebb cég is megtalálhatja számítását az elindított komplex fejlesztési programban.

A logisztika azon ágának teremtődnek meg mind teljesebb mértékben a feltételei, amely révén a keleti térségekből érkező félkész termékek komoly hozzáadott értékkel gazdagodva mehetnek tovább az európai piacokra - nevesíti a leendő munkalehetőségeket a Piac & Profitnak nyilatkozva Rákóczi András. - Az Oroszországból, Ukrajnából, Kínából érkező sok millió tonna áru akkor jelent komoly hasznot a záhonyi térségnek is, ha a nálunk kiépülő komoly feldolgozóipar, illetve raktározás, elosztás, csomagolás szolgálja ki a végső felhasználókat.

Munkára, munkahelyre már csak azért is szükség van a térségben, mert a hajdani záhonyi nagyüzem, az akkori MÁV legalább hétezer embernek jelentett kenyérkeresetet, ma pedig legfeljebb 1500-nak. A kilencvenes évek eleje óta a térség gazdasága fokozatosan leépült, új cég nem alakult. Azzal, hogy a kormányzat késznek mutatkozik a logisztikai lehetőségek fejlesztésének előmozdítására, néhány nagyvállalatot valóban helyzetbe hoz, de érdemi munkahelyteremtést csak a kisebb vállalkozások sorának "megérkezése" jelenthet.

A záhonyi körzet tizenhat településének olyan infrastruktúrát, egységes rendezési tervet dolgozunk ki, hogy az - függetlenül a községek közigazgatási határaitól - egységes térszerkezetet is alkosson egyben - magyarázza az ipari "parkosítás" újszerű minőségét a Kiút ügyvezető elnöke. - A vállalkozások egy internetes honlapon ismerhetik majd meg a teljes infrastruktúrakínálatot, illetve azt a piacot, amelyet az összehangolt záhonyi fejlesztés jelent a helyi gazdaság jelenlegi és új szereplőinek.

A keleti végek vasutasvárosa - kivált, ha "megkapja" a kertek alatt folyó Tisza hajózhatóvá tételét és a gyorsforgalmi közutat is - versenyképes lehet a hasonló üzleti lehetőségekben gondolkodó szlovákiai Ágcsernyővel, Kassával, illetve több lengyel határátkelővel. Ha pedig versenyképes lesz, illetve marad, akkor nem fenyegeti a veszély, hogy a Záhonynak munkát, jövedelmet jelentő forgalom átterelődik még Magyarországról is a szlovák és lengyel vasúti átrakó állomásokra.

A teljes cikk a Piac és Profit áprilisi számában olvasható.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo