Növekszik a fogyasztási elektronika világpiaca

 

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztási elektronikai cikkek világpiacának idei forgalma 655 milliárd német márkára becsülhető. Ebből Európa 162 milliárd márkával részesedik, ami hét százalékkal haladja meg a tavalyi mutatót. A termékcsoport németországi forgalma 37,5 milliárd márkát ért el tavaly, és tíz százalék körüli növekedési ütemre lehet számítani. Többek között ezt állapította meg Jochen Wiesinger, a frankfurti Szórakoztató és Kommunikáció-elektronikai Társaság (gfu) sajtószóvivője, a berlini Internationale Funkausstellung Kiállítást (IFA, 2001.08. 25 - 09.02) szervező Messe Berlin Vásártársaság budapesti sajtótájékoztatóján május 30-án.

A világpiaci forgalomból 56 százalék jut a szórakoztató elektronikai hardverekre, mint például televízió, hifi-berendezés, autórádió. További 37 százalékkal részesednek a magánhasználatú számítógépek és perifériák. Hét százalékot, azaz közel 5 milliárd márkát magán célú kommunikációs eszközökre, többek közt mobil és vezeték nélküli telefonokra, fax készülékekre és üzenetrögzítőkre költenek el a világon.
Európában valamivel nagyobb mind a számítástechnika, mind a távközlési elektronika részesedése. (41, illetve 12 százalék a szórakoztató elektronika 47 százalékával szemben). Németországban kiemelkedően nőtt tavaly a DVD lejátszók, és az átlagot meghaladóan a mobil telefonok iránti kereslet.

A kedvező piaci körülményeknek köszönhetően az egész világon nagy az érdeklődés az IFA iránt. Több mint 30 országból rekord számú, 900-nál több kiállító mutatja be legújabb technikai fejlesztéseit.

Az IFA világvásárhoz méltó szakmai színvonalon mutatja be a magán használatra szolgáló elektronikai berendezéseket: szórakoztató elektronikát, számítógépes játékokat, mobil telefonokat és számos más távközlési eszközt. Azonkívül a legkülönbözőbb személyi számítógépeket. Az IFA történetében először megrendezik a szolgáltatott tartalom, a programok és szolgáltatások széleskörű bemutatóját is.

A televíziózás és az Internet összefonódása lesz a kiállítással együtt sorra kerülő Műszaki-tudományos Fórum egyik központi témája. Ebben három újítás játszik kiemelt szerepet:

1. Az MHP Multimedia Home Platform, a digitális vevőkészülékek szabványos üzemeltető szoftvere. Ez számos interaktív funkciót tesz lehetővé, és így összekötő kapocs a klasszikus televíziós szolgáltatás és az Internet adatátviteli protokollon alapuló interaktív szolgáltatások között.
2. Broadcast over IP, vagyis a mozgókép- és hangadatok továbbítása az Inerneten olyan alapelv szerint, amely struktúrájában hasonlít a rádióhullámú sugárzáshoz. A kép- és hanginformáció egyszerre jut el a vevők sokaságához.
3. A földi sugárzású DVB-T digitális televízió. A rádiócsatornás, például GSM visszacsatolással az új sugárzási technológia interaktív (internetes) szélessávú szolgáltatást nyújt hordozható és helyhez kötött végberendezéseken.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo