A fogyasztási elektronikai cikkek világpiacának idei forgalma 655 milliárd német márkára becsülhető. Ebből Európa 162 milliárd márkával részesedik, ami hét százalékkal haladja meg a tavalyi mutatót. A termékcsoport németországi forgalma 37,5 milliárd márkát ért el tavaly, és tíz százalék körüli növekedési ütemre lehet számítani. Többek között ezt állapította meg Jochen Wiesinger, a frankfurti Szórakoztató és Kommunikáció-elektronikai Társaság (gfu) sajtószóvivője, a berlini Internationale Funkausstellung Kiállítást (IFA, 2001.08. 25 - 09.02) szervező Messe Berlin Vásártársaság budapesti sajtótájékoztatóján május 30-án.
A világpiaci forgalomból 56 százalék jut a szórakoztató elektronikai hardverekre, mint például televízió, hifi-berendezés, autórádió. További 37 százalékkal részesednek a magánhasználatú számítógépek és perifériák. Hét százalékot, azaz közel 5 milliárd márkát magán célú kommunikációs eszközökre, többek közt mobil és vezeték nélküli telefonokra, fax készülékekre és üzenetrögzítőkre költenek el a világon.
Európában valamivel nagyobb mind a számítástechnika, mind a távközlési elektronika részesedése. (41, illetve 12 százalék a szórakoztató elektronika 47 százalékával szemben). Németországban kiemelkedően nőtt tavaly a DVD lejátszók, és az átlagot meghaladóan a mobil telefonok iránti kereslet.
A kedvező piaci körülményeknek köszönhetően az egész világon nagy az érdeklődés az IFA iránt. Több mint 30 országból rekord számú, 900-nál több kiállító mutatja be legújabb technikai fejlesztéseit.
Az IFA világvásárhoz méltó szakmai színvonalon mutatja be a magán használatra szolgáló elektronikai berendezéseket: szórakoztató elektronikát, számítógépes játékokat, mobil telefonokat és számos más távközlési eszközt. Azonkívül a legkülönbözőbb személyi számítógépeket. Az IFA történetében először megrendezik a szolgáltatott tartalom, a programok és szolgáltatások széleskörű bemutatóját is.
A televíziózás és az Internet összefonódása lesz a kiállítással együtt sorra kerülő Műszaki-tudományos Fórum egyik központi témája. Ebben három újítás játszik kiemelt szerepet:
1. Az MHP Multimedia Home Platform, a digitális vevőkészülékek szabványos üzemeltető szoftvere. Ez számos interaktív funkciót tesz lehetővé, és így összekötő kapocs a klasszikus televíziós szolgáltatás és az Internet adatátviteli protokollon alapuló interaktív szolgáltatások között.
2. Broadcast over IP, vagyis a mozgókép- és hangadatok továbbítása az Inerneten olyan alapelv szerint, amely struktúrájában hasonlít a rádióhullámú sugárzáshoz. A kép- és hanginformáció egyszerre jut el a vevők sokaságához.
3. A földi sugárzású DVB-T digitális televízió. A rádiócsatornás, például GSM visszacsatolással az új sugárzási technológia interaktív (internetes) szélessávú szolgáltatást nyújt hordozható és helyhez kötött végberendezéseken.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.