A fogyasztási elektronikai cikkek világpiacának idei forgalma 655 milliárd német márkára becsülhető. Ebből Európa 162 milliárd márkával részesedik, ami hét százalékkal haladja meg a tavalyi mutatót. A termékcsoport németországi forgalma 37,5 milliárd márkát ért el tavaly, és tíz százalék körüli növekedési ütemre lehet számítani. Többek között ezt állapította meg Jochen Wiesinger, a frankfurti Szórakoztató és Kommunikáció-elektronikai Társaság (gfu) sajtószóvivője, a berlini Internationale Funkausstellung Kiállítást (IFA, 2001.08. 25 - 09.02) szervező Messe Berlin Vásártársaság budapesti sajtótájékoztatóján május 30-án.
A világpiaci forgalomból 56 százalék jut a szórakoztató elektronikai hardverekre, mint például televízió, hifi-berendezés, autórádió. További 37 százalékkal részesednek a magánhasználatú számítógépek és perifériák. Hét százalékot, azaz közel 5 milliárd márkát magán célú kommunikációs eszközökre, többek közt mobil és vezeték nélküli telefonokra, fax készülékekre és üzenetrögzítőkre költenek el a világon.
Európában valamivel nagyobb mind a számítástechnika, mind a távközlési elektronika részesedése. (41, illetve 12 százalék a szórakoztató elektronika 47 százalékával szemben). Németországban kiemelkedően nőtt tavaly a DVD lejátszók, és az átlagot meghaladóan a mobil telefonok iránti kereslet.
A kedvező piaci körülményeknek köszönhetően az egész világon nagy az érdeklődés az IFA iránt. Több mint 30 országból rekord számú, 900-nál több kiállító mutatja be legújabb technikai fejlesztéseit.
Az IFA világvásárhoz méltó szakmai színvonalon mutatja be a magán használatra szolgáló elektronikai berendezéseket: szórakoztató elektronikát, számítógépes játékokat, mobil telefonokat és számos más távközlési eszközt. Azonkívül a legkülönbözőbb személyi számítógépeket. Az IFA történetében először megrendezik a szolgáltatott tartalom, a programok és szolgáltatások széleskörű bemutatóját is.
A televíziózás és az Internet összefonódása lesz a kiállítással együtt sorra kerülő Műszaki-tudományos Fórum egyik központi témája. Ebben három újítás játszik kiemelt szerepet:
1. Az MHP Multimedia Home Platform, a digitális vevőkészülékek szabványos üzemeltető szoftvere. Ez számos interaktív funkciót tesz lehetővé, és így összekötő kapocs a klasszikus televíziós szolgáltatás és az Internet adatátviteli protokollon alapuló interaktív szolgáltatások között.
2. Broadcast over IP, vagyis a mozgókép- és hangadatok továbbítása az Inerneten olyan alapelv szerint, amely struktúrájában hasonlít a rádióhullámú sugárzáshoz. A kép- és hanginformáció egyszerre jut el a vevők sokaságához.
3. A földi sugárzású DVB-T digitális televízió. A rádiócsatornás, például GSM visszacsatolással az új sugárzási technológia interaktív (internetes) szélessávú szolgáltatást nyújt hordozható és helyhez kötött végberendezéseken.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
Véleményvezér
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában
Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben
Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?
A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén
Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta
Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem
Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.