Nem mindenhol érezhető a bizonytalanság

A világgazdaságot kisebb sokként érte a kínai gazdaság lassulása, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés a meghatározó. Ebben a recessziót követő kilábalási ciklusban jellemzően a fogyasztás erősödése, a nagyobb kiadást igénylő vásárlások dominálnak, ezért most azokra a szektorokra és befektetési lehetőségekre érdemes figyelni, amelyek ezekből profitálnak - mondták el a K&H befektetői klub budapesti rendezvényén a befektetési szakemberek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A kínai gazdaság lassulása ugyan árnyékot vet a világgazdaságra, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés dominál. „A világgazdaság ciklikus változását tekintve jelenleg egyértelműen a recessziót követő kilábalási időszakról beszélhetünk, amikor alacsony munkanélküliség, növekvő bérek, alacsony áremelkedés és növekvő elkölthető jövedelem jellemzi a gazdaságot. Ebben a szakaszban a növekedés fő motorját döntően az élénkülő fogyasztás adja, azok az elhalasztott vásárlások, amelyek jellemzően nem a mindennapi szükségletek kielégítését szolgálják, hanem extra, nagyobb értékű kiadást jelentenek. Ilyen például az autó vagy a luxuscikkek vásárlása” - mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

Az élénkülő fogyasztásból tehát nem minden iparág profitál egyformán, nézzük, hogy hol várható dinamikus növekedés a következő néhány évben. 

Autóipar:  a VW-botrány ellenére is erős igény mutatkozik az autók iránt, a növekvő kereslet tovább folytatódik, és globális szinten várhatóan közel negyedével nőnek az autóeladások a következő 5 évben. Emellett a fogyasztók megrendült bizalmára reagálva a szektorban előreláthatólag felgyorsulnak a technológiai fejlesztések, az újdonságok bemutatása és bevezetése.

Luxustermékek: a nyilvánvalóan magas bevételt és magas árrést produkáló luxustermékek iránt nemcsak a fejlett országokban, de egyre inkább a feltörekvő piacokon is nő az igény.

Nagy változások jönnek az adózásban
Folyamatosan vonják vissza azokat a korábbi adókedvezményeket, amelyeket még a válság idején vezettek be azzal a céllal, hogy támogassák valamely iparágat, vagy növeljék a fogyasztási hajlandóságot. Az OECD BEPS elleni akciótervének köszönhetően minden adónem esetében változások várhatók a következő öt évben.
Média: a növekvő vásárlási kedv fokozott reklámtevékenységet igényel, így a fogyasztás bővülése a cégek reklámköltéseinek növekedésével is együtt jár. Az ágazati előrejelzések alapján csak az Egyesült Államokban a következő három évben mintegy 15%-kal bővülhetnek reklámköltések.

E-kereskedelem: az e-kereskedelem élénkülését és az ezzel járó fejlesztéseket a vállalatok részéről a versenyképesség növelése, a fogyasztói igények kielégítése, valamint a költségcsökkentés iránti igény hajtja, míg a fogyasztói oldalról a kényelem, a gyorsaság, a széles választék, a gyors összehasonlíthatóság generál egyre növekvő fogyasztást. Ez a vásárlási trend a cégek széles körét érinti, így a kifejezetten az online értékesítésre szakosodott vállalatok, illetve az online vásárlást is biztosító kis- és nagykereskedelmi cégek mellett az online rendelést kiszolgáló pénzügyi, informatikai és szállító cégek is érintettek a növekedésben.

„Mivel ezekben az ágazatokban intenzívebb növekedésre számítunk rövid és középtávon, ezért a szektor vállalatainak részvényeit érdemes befektetési lehetőségként megnézni. A kínai lassulás miatt továbbra is fennálló fenyegetettség következtében azonban egyelőre valamilyen - tőke, hozam vagy árfolyam - védelmet nyújtó befektetési eszközben érdemes gondolkodni a közvetlen részvényvásárlás helyett” - hangsúlyozta a befektetési szakember.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo