Ne szociális alapon kérjünk béremelést

A cégek többsége évente emeli a fizetéseket, de mi a teendő, ha mégsem jön több pénz hónap elején a számlára? Csak a teljesítményünkkel érveljünk, ne szociális alapon kérjünk.

Kép: Pixabay

Jelentősen emelkedtek a bruttó és a nettó keresetek a versenyszférában: csaknem kétszer olyan mértékben, mint a költségvetési intézményeknél. Ez a negatív infláció mellett a vásárlóerő emelkedését is jelzi. Előfordulhat azonban, hogy a béremelés elmarad, vagy a mértéke nem a várakozásoknak megfelelően alakul. Mit lehet ilyenkor tenni? Ha megfelelő érveket találunk felettesünk meggyőzésére, nem biztos, hogy kategorikusan elutasítják fizetésemelési igényünket – figyelmeztet cikkében együttműködő partnerünk, a Monster.hu.

„A cégek többsége a munkaerő-piaci trendeket tartják szem előtt a bérek megállapításánál, a keresett szakemberek megnyerése és megtartása érdekében, a versenytársakhoz mérten alakítja ki bérezési rendszerét. A piacképesebb szakemberek így szükségszerűen hamarabb lépnek előre a fizetési skálán. Ám a vállalatok egyénenként, szakmánként és munkakörönként is értékelik a munkavállaló teljesítményét" – magyarázza Kerti Piroska javadalmazási tanácsadó.

Mielőtt a főnökhöz megyünk

Ha fizetésemelésre vágyunk, mindenképpen tisztázni kell, mennyit érünk a piacon, a cégnek. „Célszerű feltérképezni saját piaci értékünket. Akár a hasonló területen dolgozó barátok, ismerősök segítségével járjunk utána, hogy hasonló végzettséggel, szakmai tapasztalattal, munkakörben, kvalitásokkal mások mennyit keresnek. Gondoljuk végig, vajon kellő intenzitással, lelkesedéssel, megfelelő színvonalon végezzük-e a ránk bízott feladatokat, tényleg rászolgáltunk-e a fizetésemelésre?" – vet fel néhány fontos kérdést Kiss Gabriella, a Porta Labore Személyzeti Tanácsadó Iroda Kft. vezetője.

Van megoldás béremelés helyett
A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Ne szociális alapon érveljünk

Fontos továbbá, hogy a magasabb fizetési igényt kézzelfogható eredményekkel, érdemekkel is alátámasszuk. „Mindig legyen az igénynek valamilyen konkrét, számszerűsíthető alapja. Ez lehet akár egy költséghatékonyan kivitelezett projekt, egy kiválóan megszervezett rendezvény vagy a munkánk során keletkeztetett pluszbevétel, számokkal, adatokkal prezentálva. A szociális alapú érvelés – lakásrészlet, autóvásárlás, életszínvonal-növekedés igénye – ugyanis nem hatja meg a céget. A munkaadót az érdekli, miként járultunk hozzá a cég fejlődéséhez, növekedéséhez" – hívja fel a figyelmet Kerti Piroska.

Milyen hasznot húzott belőlünk a cég?

Fizetésemelési igényünk megindokolásakor ezért legyen a tarsolyunkban hozzáadott érték, a munkakörünkön túlmutatóan végzett pluszfeladat. Ezek hiányában a legkézzelfoghatóbb érdemekre is mondhatja a felettes, hogy a munkavállaló csak a kötelességeit teljesítette – így persze nem is jár neki emelés.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo