Ne szociális alapon kérjünk béremelést

A cégek többsége évente emeli a fizetéseket, de mi a teendő, ha mégsem jön több pénz hónap elején a számlára? Csak a teljesítményünkkel érveljünk, ne szociális alapon kérjünk.

Kép: Pixabay

Jelentősen emelkedtek a bruttó és a nettó keresetek a versenyszférában: csaknem kétszer olyan mértékben, mint a költségvetési intézményeknél. Ez a negatív infláció mellett a vásárlóerő emelkedését is jelzi. Előfordulhat azonban, hogy a béremelés elmarad, vagy a mértéke nem a várakozásoknak megfelelően alakul. Mit lehet ilyenkor tenni? Ha megfelelő érveket találunk felettesünk meggyőzésére, nem biztos, hogy kategorikusan elutasítják fizetésemelési igényünket – figyelmeztet cikkében együttműködő partnerünk, a Monster.hu.

„A cégek többsége a munkaerő-piaci trendeket tartják szem előtt a bérek megállapításánál, a keresett szakemberek megnyerése és megtartása érdekében, a versenytársakhoz mérten alakítja ki bérezési rendszerét. A piacképesebb szakemberek így szükségszerűen hamarabb lépnek előre a fizetési skálán. Ám a vállalatok egyénenként, szakmánként és munkakörönként is értékelik a munkavállaló teljesítményét" – magyarázza Kerti Piroska javadalmazási tanácsadó.

Mielőtt a főnökhöz megyünk

Ha fizetésemelésre vágyunk, mindenképpen tisztázni kell, mennyit érünk a piacon, a cégnek. „Célszerű feltérképezni saját piaci értékünket. Akár a hasonló területen dolgozó barátok, ismerősök segítségével járjunk utána, hogy hasonló végzettséggel, szakmai tapasztalattal, munkakörben, kvalitásokkal mások mennyit keresnek. Gondoljuk végig, vajon kellő intenzitással, lelkesedéssel, megfelelő színvonalon végezzük-e a ránk bízott feladatokat, tényleg rászolgáltunk-e a fizetésemelésre?" – vet fel néhány fontos kérdést Kiss Gabriella, a Porta Labore Személyzeti Tanácsadó Iroda Kft. vezetője.

Van megoldás béremelés helyett
A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Ne szociális alapon érveljünk

Fontos továbbá, hogy a magasabb fizetési igényt kézzelfogható eredményekkel, érdemekkel is alátámasszuk. „Mindig legyen az igénynek valamilyen konkrét, számszerűsíthető alapja. Ez lehet akár egy költséghatékonyan kivitelezett projekt, egy kiválóan megszervezett rendezvény vagy a munkánk során keletkeztetett pluszbevétel, számokkal, adatokkal prezentálva. A szociális alapú érvelés – lakásrészlet, autóvásárlás, életszínvonal-növekedés igénye – ugyanis nem hatja meg a céget. A munkaadót az érdekli, miként járultunk hozzá a cég fejlődéséhez, növekedéséhez" – hívja fel a figyelmet Kerti Piroska.

Milyen hasznot húzott belőlünk a cég?

Fizetésemelési igényünk megindokolásakor ezért legyen a tarsolyunkban hozzáadott érték, a munkakörünkön túlmutatóan végzett pluszfeladat. Ezek hiányában a legkézzelfoghatóbb érdemekre is mondhatja a felettes, hogy a munkavállaló csak a kötelességeit teljesítette – így persze nem is jár neki emelés.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo