Nagyot zuhant a nyereség a H&M-nél

Növekvő bevételről, de zuhanó nyereségről adott számot a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi lánca pénteki éves gyorsjelentében. A működési eredményt jelentősen rontották az emelkedő költségek, az infláció miatt visszaeső kereslet, valamint a kivonulás az orosz piacról.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A november végén záruló negyedik negyedévben a működési nyereség 821 millió koronára esett (28,7 milliárd forint) az egy évvel korábbi 6,26 milliárd koronáról (219 milliárd forint), jóval elmaradva a 3,67 milliárdos elemzői várakozásoktól. A bevételek 10 százalékkal 62,433 milliárd koronára emelkedtek a szeptember és november közötti három hónapban.

A H&M éves árbevétele 12 százalékkal, 225,53 milliárd koronára nőtt a 2022-es pénzügyi évben. Az orosz, az ukrán és a fehérorosz piac eredményei nélkül az árbevétel-növekedés 15 százalék volt.

Zuhanóban a nyereség (Fotó: Depositphotos)
Zuhanóban a nyereség (Fotó: Depositphotos)

A társaság honlapján megjelent pénzügyi jelentésében azt közölte, hogy az adózott eredménye 3,566 milliárd svéd koronára zuhant, az egy évvel korábbi 11,010 milliárd koronáról. A működési nyereség a 2021-es 15,255 milliárd koronáról 7,169 milliárd koronára csökkent, a bruttó marzs 52,8 százalékról 50,7 százalékra változott.

Az orosz piacról való kilépés, a magasabb nyersanyagárak és az emelkedő szállítási- és energiaköltségek, valamint az árfolyamhatások és az átszervezéssel összefüggő kiadások 5 milliárd koronára rúgtak - értékelte az eredményeket Helena Helmersson vezérigazgató.

A csoport novemberben jelezte, hogy mintegy 1500 munkahelyet szüntet meg, és az ezzel összefüggő 800 milliós költséget a negyedik negyedévben írják le.

Oroszország a több mint félszáz országban működő cégcsoport hatodik legnagyobb piaca volt 2021 végén, az értékesítés a teljes árbevétel 4 százalékát tette ki.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo