Nagyot zuhant a nyereség a H&M-nél

Növekvő bevételről, de zuhanó nyereségről adott számot a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi lánca pénteki éves gyorsjelentében. A működési eredményt jelentősen rontották az emelkedő költségek, az infláció miatt visszaeső kereslet, valamint a kivonulás az orosz piacról.

A november végén záruló negyedik negyedévben a működési nyereség 821 millió koronára esett (28,7 milliárd forint) az egy évvel korábbi 6,26 milliárd koronáról (219 milliárd forint), jóval elmaradva a 3,67 milliárdos elemzői várakozásoktól. A bevételek 10 százalékkal 62,433 milliárd koronára emelkedtek a szeptember és november közötti három hónapban.

A H&M éves árbevétele 12 százalékkal, 225,53 milliárd koronára nőtt a 2022-es pénzügyi évben. Az orosz, az ukrán és a fehérorosz piac eredményei nélkül az árbevétel-növekedés 15 százalék volt.

Zuhanóban a nyereség (Fotó: Depositphotos)
Zuhanóban a nyereség (Fotó: Depositphotos)

A társaság honlapján megjelent pénzügyi jelentésében azt közölte, hogy az adózott eredménye 3,566 milliárd svéd koronára zuhant, az egy évvel korábbi 11,010 milliárd koronáról. A működési nyereség a 2021-es 15,255 milliárd koronáról 7,169 milliárd koronára csökkent, a bruttó marzs 52,8 százalékról 50,7 százalékra változott.

Az orosz piacról való kilépés, a magasabb nyersanyagárak és az emelkedő szállítási- és energiaköltségek, valamint az árfolyamhatások és az átszervezéssel összefüggő kiadások 5 milliárd koronára rúgtak - értékelte az eredményeket Helena Helmersson vezérigazgató.

A csoport novemberben jelezte, hogy mintegy 1500 munkahelyet szüntet meg, és az ezzel összefüggő 800 milliós költséget a negyedik negyedévben írják le.

Oroszország a több mint félszáz országban működő cégcsoport hatodik legnagyobb piaca volt 2021 végén, az értékesítés a teljes árbevétel 4 százalékát tette ki.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo