A lakásbiztosítási kampány egyben kiváló lehetőség az ügyfelek tájékozottsági szintjének növelésére is. Az ismeretek hiányosságát jelzi például, hogy az Insura.hu felmérésének eredménye szerint a válaszadók 52 százaléka nem tud arról, hogy lakásbiztosítás csak ingóságra is megköthető (például albérlet esetén), és 51 százaléknyian nem hallottak még a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokról (MFO) sem, amelyek a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható termékek, és amelyeket a 14 lakásbiztosítást kínáló biztosító közül 13 is forgalmaz már.
Noha a lakásbiztosítási kampány során elérhető kedvezmények teljes palettáját csak március 1-jével ismerjük majd meg – számos biztosító ekkorra ígérte az időszakhoz kapcsolódó kondíciók közzétételét –, a már jelenleg is rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a biztosítók többsége komoly akciókra készül.
Különféle díjkedvezmények együttes hatására egyes társaságoknál akár 50 százaléknál is nagyobb díjkedvezmény is elérhető lesz az előzetes információk szerint.
Ilyen kedvezményre jogosító tényezők többek között a gépjármű-biztosítások esetében már jól ismert díjfizetési mód és gyakoriság, e-kapcsolattartás vállalása, az adott biztosítónál korábban megkötött más szerződés megléte, több éves hűségidő vállalása, illetve adott időn belüli kármentesség. További vonzó lehetőségként számos biztosító ingyenesen kínál választható kiegészítő fedezeteket, ami szintén hozzájárul a biztosítottság szintjének javulásához.