Nagy bajban a brit autóipar

Sürgős kormányzati beavatkozást kért a legnagyobb brit autóipari szövetség az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) közölte állásfoglalásában, hogy számításai szerint az elektromos járművekre megszabott, folyamatosan emelkedő értékesítési kvóták kötelező betartásának és a kereslet gyengeségének egyidejű hatásai csak az idén 6 milliárd font (csaknem 3 ezer milliárd forint) többletköltséget rónak a brit autóiparra.

Drága az átállás az elektromos autókra
Drága az átállás az elektromos autókra
Fotó: Depositphotos
Az SMMT szerint ennek pusztító következményei lehetnek az ágazat üzleti vállalkozásainak életképességére és az iparági foglalkoztatottságra.

A jelenleg érvényes brit előírások szerint az idén újonnan forgalomba helyezett személyautók 22 százalékát, a kisteherautók 10 százalékát elektromos meghajtással kell felszerelni. A gyártóknak 15 ezer font (7,4 millió forint) büntetést kell fizetniük minden egyes olyan belsőégésű motorral működő jármű után, amelyet e kvóta felett értékesítenek.

Jövőre az elektromos autók és furgonok minimális értékesítési aránya a teljes forgalmon belül 28, illetve 16 százalékra emelkedik, és a munkáspárti brit kormány már jelezte, hogy a konzervatív elődje által 2035-re halasztott időpontról ismét az eredetileg kijelölt 2030-ra kívánja visszaállítani azt a határidőt, amely után már nem lehet új benzin- és dízelüzemű személyautókat és furgonokat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.

Az SMMT állásfoglalása szerint azonban a jelenlegi értékesítési folyamatok arra vallanak, hogy az idén csak 363 ezer új elektromos személyautóra lesz kereslet, és ez azt jelenti, hogy az előírt 22 százalékos minimális kvóta helyett 18,7 százalék lesz az újonnan eladott elektromos autók piaci részaránya.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo