Nagy bajban a brit autóipar

Sürgős kormányzati beavatkozást kért a legnagyobb brit autóipari szövetség az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) közölte állásfoglalásában, hogy számításai szerint az elektromos járművekre megszabott, folyamatosan emelkedő értékesítési kvóták kötelező betartásának és a kereslet gyengeségének egyidejű hatásai csak az idén 6 milliárd font (csaknem 3 ezer milliárd forint) többletköltséget rónak a brit autóiparra.

Drága az átállás az elektromos autókra
Drága az átállás az elektromos autókra
Fotó: Depositphotos
Az SMMT szerint ennek pusztító következményei lehetnek az ágazat üzleti vállalkozásainak életképességére és az iparági foglalkoztatottságra.

A jelenleg érvényes brit előírások szerint az idén újonnan forgalomba helyezett személyautók 22 százalékát, a kisteherautók 10 százalékát elektromos meghajtással kell felszerelni. A gyártóknak 15 ezer font (7,4 millió forint) büntetést kell fizetniük minden egyes olyan belsőégésű motorral működő jármű után, amelyet e kvóta felett értékesítenek.

Jövőre az elektromos autók és furgonok minimális értékesítési aránya a teljes forgalmon belül 28, illetve 16 százalékra emelkedik, és a munkáspárti brit kormány már jelezte, hogy a konzervatív elődje által 2035-re halasztott időpontról ismét az eredetileg kijelölt 2030-ra kívánja visszaállítani azt a határidőt, amely után már nem lehet új benzin- és dízelüzemű személyautókat és furgonokat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.

Az SMMT állásfoglalása szerint azonban a jelenlegi értékesítési folyamatok arra vallanak, hogy az idén csak 363 ezer új elektromos személyautóra lesz kereslet, és ez azt jelenti, hogy az előírt 22 százalékos minimális kvóta helyett 18,7 százalék lesz az újonnan eladott elektromos autók piaci részaránya.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo