Ha külső sérüléssel érkezik meg a csomag, arról mindenképpen szólni kell a futárnak, aki a kézbesítési okiraton jelzi a sérülést. Ha csak felbontás után derül ki, hogy sérült vagy hiányos az áru, akkor a címzett a kézbesítést követő három munkanapon belül tudja a postai szolgáltató felé a sérülés tényét írásban jelezni, és jegyzőkönyvbe vetetni. Ilyenkor a kártérítési igényt is jelezni lehet - mutattak rá a közleményben.
Kitértek arra, ha a Távol-Keletről, az Egyesült Királyságból vagy más EU-n kívüli országból szereznék be a kiszemelt ajándékot, figyelni kell arra, hogy 2021. július 1-től minden harmadik országból érkező e-kereskedelmi postai küldemény automatikusan áfa-kötelessé vált és vámeljárás alá esik. Ez azt jelenti, hogy az Európai Unió valamennyi országában megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró alatti áruk áfamentessége, a 150 euró feletti értékűekre pedig - a korábbiakhoz hasonlóan - vámot is kell fizetni. Az EU-ba érkező, árutartalmú küldeményekre minden esetben vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani, és a postai szolgáltató a 150 euró érték alatti küldemények vámkezelését, vám elé állítását a NAV-val közösen kialakított, speciális vámkezelési eljárásban, automatikusan végzi.
(MTI)