Az NGM kitért arra is, hogy a számlák, nyugták, valamint a jótállási dokumentumok megőrzése kiemelt jelentőséggel bír, mivel ezek hiánya jelentősen megnehezíti a későbbi panaszkezelést. A jótállási szabályok akciós termék esetében sem változnak, a minőségi kifogásokra ugyanazok a jogosultságok vonatkoznak, mint a teljes áron vásárolt termékeknél. Fontos hangsúlyozni, hogy személyes vásárlás esetén – az online vásárlásoktól eltérően – a fogyasztót nem illeti meg automatikusan a 14 napos elállási jog.
A Black Friday időszakban előfordulhat, hogy egyes kereskedők kapacitáshiány vagy nem megfelelő készletgazdálkodás következtében nem képesek határidőn belül teljesíteni a megrendeléseket. A fogyasztóknak érdemes számolni ezzel a lehetőséggel, különösen a kiemelten nagy forgalmú időszakokban – ismertette az NGM.
A tudatos fogyasztói magatartás és az elővigyázatosság hozzájárul ahhoz, hogy a Black Friday időszaka valóban a kedvezményekről, ne pedig a problémákról és a panaszokról szóljon. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztók megbízható információkhoz jussanak és jogaikat érvényesíteni tudják, miközben a lehető legnagyobb szigorral, határozottan fellép a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szemben.
(MTI)