Mit csinált korábban a szóvivő?

Nagy dilemma egy szervezet életében, hogy a szóvivői munkát kire bízza: egy kommunikatív háttérmunkásra vagy egy PR-ban képzett szakemberre. Erről kérdezte a HR Portál Dr. Kathi Attilát (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság), Sipos Jenőt (Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága), valamint Győrfi Pált (Országos Mentőszolgálattól).

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szóvivők: ismerjük őket, szinte köztünk vannak, hisz az adott szervezet arcaként naponta látnak el minket információval. Mindent tudnak, és mindent lereagálnak, mintha semmi sem zökkenthetné ki őket nyugalmi állapotukból. E mérhetetlen profizmus azonban rendszerint nem egyszerű adottságokból fakad, rengeteg tanulás, gyakorlás és nem utolsósorban tapasztalt háttérstáb áll mögötte - derült ki a HR Portal összeállításából.

Váratlanul a "szószékben"

Dr. Kathi Attila "egyszerű" főosztályvezetőből lett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője. Az akkor még főfelügyelőségként ismert intézmény reklámfelügyeleti osztályát vezette, amikor egy hatékonysági javaslatcsomagban megemlítette, hogy a kommunikáció erősítésével mennyivel jobban elő lehetne segíteni a hatósági munkát. Ennek egyik eszköze volt a szóvivői tevékenység, amelyet a főnöke a tájékoztatási főosztályvezetői cím keretében azonnal rá is osztott. "A dolog annyira újszerű volt, hogy a munkaköri leírásomban jó ideig nem is szerepeltek a szóvivői feladatok" - mondta el a HR Portalnak Dr. Kathi Attila, aki most már a társadalmi kapcsolatok főosztályának vezetőjeként irányítja a hatóság kommunikációját.

Mint mondta, a szóvivői munkában az a legnehezebb, hogy bármit mond, azonnal megjelenik, így ha véletlenül valami félreérthetőt mond, komoly gondot okozhat másoknak. "A félreértés magyarázatot szül, márpedig a magyarázkodás sosem szerencsés" - fogalmazott az NFH szóvivője. Többek közt ezért is kell vigyázni azzal, hogy mennyiben enged teret az ember a magánvéleményének, hisz megjegyzésével súlyosan befolyásolhatja a szervezet jóhírét. Márpedig ahol a szóvivő nincs felhatalmazva az intézményes kommunikáció irányítására, mert mondjuk csak tájékoztatás céljából lett kijelölve a posztra, ott szigorúan kell ragaszkodnia a szöveghez - tette hozzá a szóvivő. Ugyanígy nem szabad elhamarkodottan felelni a "buta" újságírói kérdésekre sem, laikusként ugyanis lehet, hogy indokolt a feltevés. "Nem mindenkinek kell értenie az adott szakmához, ahogy mi sem értünk a többihez. Ilyenkor a legjobb, ha a rosszul feltett kérdésre jót válaszolunk, s valahogy úgy tereljük a témát, hogy abból egy megnyugtató válasz születhessen" - véli dr. Kathi Attila.

A jó munkához jó stáb is kell

Az NFH szóvivőjének bevallása szerint munkája komoly felkészülést igényel, bár jogász végzettsége révén előnyben van, hiszen nem kell külön elmagyaráztatnia senkivel a törvényeket. Ez nagyon sokat segít neki, arról nem is beszélve, hogy főosztályvezetőként rendszeresen részt vesz a vezetőségi értekezleteken, így minden folyamatban lévő ügyről értesül. "Természetesen ehhez egy háttérstáb is jól jön, amely kellően a kezem alá dolgozik, illetőleg megfelelő kapcsolatokkal is rendelkezni kell, ha jön egy-egy rázósabb kérdés" - mutat rá a főosztályvezető, hozzátéve: a televízióban persze nincs idő felhívni az adott szakértőt, így ott töredelmesen be kell vallani a "tudatlanságot". Nem jó elkenni a dolgokat, azt úgyis észreveszik a nézők.

Folytatás a HR Portálon.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo