Ami a vállalati oldalt illeti, a kutatásból kiderül, hogy a Z generáció tagjai számára innovatív munkahelyként azok a cégek a legvonzóbbak, amelyek támogatják az alkotói szabadságot és az ötletek megvalósítását (48 százalék), ahol van lehetőség a szakmai fejlődésre és az előmenetelre (46 százalék), valamint segítik a pályakezdő fiatalok elhelyezkedését (44 százalék).
Ilyen a Z generációs munkahely: innováció és emberi kapcsolatok minden szinten
A Z generáció tagjainak több mint kétharmada (70 százalék) a jövőben kifejezetten szeretne innovatív munkahelyen, innovatív vállalatnál dolgozni. A kutatási eredményekből ugyanakkor kitűnik, hogy minden más szempontnál fontosabbnak tartják a rugalmas munkaszervezést és a home office-t, hogy a munka-magánélet egyensúlya adott legyen (44 százalék). Erre a vállalatok innovatív hozzáállásának és a jövő munkahelyének fontos mércéjeként tekintenek.
Sokat jelent a Z generáció számára az is, ha a munkahelyek a legújabb technológiákat alkalmazzák (37 százalék) és modern, esztétikus, ergonomikus fizikai környezetet kínálnak, ami segíti az innovációt és a kreativitást (37 százalék), inspiratív és izgalmas teret adva a kollaborációnak és a kikapcsolódásnak is (30 százalék). Az adatokból jól látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében egyértelműen a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, amelyek még olyan szempontokat is háttérbe szorítanak, mint a mesterséges intelligencia (24 százalék) vagy robotikai megoldások (14 százalék) alkalmazása a jövő munkahelyein.