Milyen ingatlanberuházásra vehető fel a növekedési hitel?

A beruházások finanszírozására még mindig elérhető a növekedési hitel, ám a projekt indítása előtt érdemes megnézni a részleteket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Bankmonitor.hu közleményéből kiderül, hogy nemcsak a tervezett beruházás tárgya, hanem annak hasznosítási célja sem mindegy. De mi a helyzet az ingatlanberuházásokkal? A Növekedési Hitelprogram fő célja azon beruházások finanszírozása, melyek közvetlenül a működést szolgálják, így a beruházás tárgyának későbbi hasznosítása, használata nagyban befolyásolja azt, hogy belefér-e a cég a program feltételrendszerébe.

Az ingatlanvásárlásnak, beruházásnak többféle célja lehet, a portál néhány példán keresztül mutatta be azt, hogy mikor nem finanszírozható a növekedési hitelből a beruházási célra vásárolt ingatlan:

  • megvásárolt, esetlegesen sajátként épített ingatlan, amelyet felújítás után továbbad a cég (ez lehet olyan üzletszerű tevékenység, mint az ingatlanfejlesztés, de lehet spekulatív célú adásvétel is)
  • bérbeadási céllal vásárolt ingatlan (kivéve a cégcsoporton belüli bérbeadás)
  • befektetési céllal vásárolt ingatlan, későbbi, értéknövekedés utánra tervezett eladási céllal
Ezen esetekben azért nem igényelhető a növekedési hitel, mert olyan ingatlanberuházásokról van szó, amelyek önmagukban is jövedelemtermelő képességgel bírnak, nem pedig egy független üzleti tevékenységet szolgálnak – írja a Bankmonitor.hu. A növekedési hitel tehát abban az esetben vehető igénybe ingatlanberuházás finanszírozásához, ha az közvetlenül a cég tevékenységét szolgálja.

Mi az, ami biztosan belefér az NHP kereteibe?

Előfordulhat, hogy a cégnek egy-egy nagyobb beruházáshoz a hitellel együtt sincs elég forrása arra, hogy azt teljes egészében azonnal kivitelezze. Ilyenkor a közlemény szerint adja magát a Növekedési Hitelprogram lehetőségeinek használata, azaz a tervezett raktár, telephely helyszínéül szolgáló telek megvásárlása addig, amíg nem fogy ki a program keretösszege, amelyre később felépülhet az épület is.

Kép:Pixabay

Az ilyen jellegű, több ütemben történő beruházás megvalósítása nem kizárt a növekedési hitelből, ám a határidőkre nem árt odafigyelni. A portál kihangsúlyozta: a fő szabály az, hogy a teljes beruházást egy projekt keretén belül kell kivitelezni, azaz ha a cég megvásárolja a telket az NHP keretein belül, egyben vállalja, hogy két éven belül felépíti rá üzleti célú ingatlanját. Ebben az esetben nagyon valószínű az, hogy az építkezést már nem fogja tudni a program keretein belül finanszírozni, mivel addigra feltételezhetően kimerül a keretösszeg.

Mint írják, hiba lenne azt hinni, hogy minden bank azonos módon bírálja el ugyanazt a beruházási hiteligényt, a pénzintézetek gyakorlata több vonatkozásban is eltérhet. Előfordulhat, hogy „A” bank egyáltalán nem ad hitel az adott cégnek, míg „B” bank versenyez érte.  Jelentősen eltérhetnek a fedezeti követelmények és a szerződés egyéb feltételei is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo