Az úttörő vállalkozásnak számító kampányt egyfajta figyelemfelhívó akciónak szánták a szakma részére, mert úgy vélik, hogy a legtöbb helyi kampányban meglehetősen steril képeket és sablonos szlogeneket használnak. Mindez ugyan hatékony lehet több célcsoport elérésében, de sokan vannak, akiket érzelmileg nem motiválna utazásra az ilyen megoldások. Szerinte a célközönség e szeleténekaktiválásában a történetmesélés (story telling) lehet hatékony eszköz, amely képes megragadni a képzeletet és mélyebb szinten tud kapcsolódni a potenciális vendégekhez.
Több fagyit ehet az, aki okosan utazik
A Balatonon már szinte nyári meleg volt április első hetében, az emberek többsége rövidnadrágban, fagylattal a kezében korzózott a parton. Sokan nem autóval, hanem az országbérlet előnyeit kihasználva, vonattal indultak el hétvégi kirándulásukra. Akik tömegközlekedéssel jöttek, azok több ezer forintot is megtakaríthattak az új utazási kedvezményeknek köszönhetően: nem kellett az autójukba benzint venniük és borsos parkolási díjat sem kellett fizetniük. A megtakarított pénzből, akár egy kicsit több fagyit is vehettek a turisták - mondta Éskovács.
Ezekre az előnyökre próbáltak rávilágítani a „Rózsaszín Terminátor" munkacímen lezajlott story telling - akcióban is. A mesterséges intelligencia segítségével olyan képeket helyeztek el a közösségi médiában, amelyeken filmekből ismert karakterek tulajdonságait magukon viselő figurák fagylaltoznak a Balaton partján. Természetesen valamennyi figura vonattal érkezett a régióba. A képekkel azt próbálták sugallani, hogy olyanok is kihasználták az olcsó országbérlet előnyeit, akik egyébként űrhajóval is jöhettek volna a Balatonra. „Olyan képeket próbáltunk generálni az applikációk segítségével, amelyeket bármelyik balatoni vállalkozó, helyi kulturális intézmény, szálloda marketingese is elkészíthetett volna, de eddig valamiért ezt egyik sem tette meg. A képek viszonylag egyszerűek, de mondanivalójukkal fel tudják kelteni az érdeklődést a Balaton történései iránt" - mondta Éskovács.