Menzák, üzemi éttermek, vendéglők csökkenő forgalommal

A hagyományos vendéglők, éttermek vendégköre egyelőre nem bővül. A felnőttek 54 százaléka sohasem látogat ilyen vendéglátóhelyeket – derül ki a GfK Piackutató Intézet tanulmányából. Az étkezési szokásokat kutató elemzés szerint az üzemi étkezdék vendégei, valamint az iskolai menzák diákjai közül is mind többen mondanak le a szolgáltatásokról.

Tovább csökkent a munkahelyi és iskolai étkezdék igénybe vétele. Idén már csak a 15 éves, illetve annál idősebb lakosság egynegyede ebédel, esetleg vacsorázik több-kevesebb rendszerességgel üzemi étteremben vagy menzán. Két éve még ennek a körnek egyharmada kosztolt ilyen étkezdékben - állapította meg egyebek között a GfK Piackutató Intézet „Étkezési Szokások 1989-2003” című új tanulmánya. A vizsgálódás kiderítette: a munkahelyi-iskolai étkezés szinte drámai mértékben esett vissza. Hiszen 1989-ben még a többség, a válaszadók 52 százaléka evett az üzemi vagy iskolai konyhán. A 30 éves és idősebb dolgozók körében idén 1989-hez képest a felénél is kevesebben étkeznek munkahelyi ebédlőben.

Az „Étkezési szokások” a GfK legstabilabb kutatása, mivel először a cég alapításának évében, 1989-ben végezték el, majd utána kétévenként követik a változásokat. A felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló ezer ember személyes megkérdezésével tárják fel az étkezések gyakoriságát, színhelyét, egyes élelmiszerek kedveltségét, fogyasztási gyakoriságát és más, marketingdöntésekhez szükséges információt.

A hagyományos vendéglők, éttermek vendégköre egyelőre nem bővül. A felnőttek 54 százaléka sohasem látogat ilyen vendéglátóhelyeket. A többiek viszont érzékelhetően gyakrabban járnak étterembe. Ez különösen a 20-29 évesek kimagasló arányának köszönhető. Közülük ugyanis minden harmadikra számíthat a kereskedelmi vendéglátás havonta legalább egyszer.

A jövedelem szintén döntő szerepet játszik. A havi nettó 200 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők 39 százaléka vendég legalább két-háromhavonta egyszer.

A vásárlóerő várható növekedésével az elkövetkező években lehet számítani arra, hogy érzékelhetően többen járnak hagyományos étterembe vagy vendéglőbe.

Hasonló trend figyelhető meg a gyorséttermek piaci hatókörénél. A legalább alkalmanként gyorsétteremben étkezők aránya 38 százalékra nőtt. Itt is a 20-29 évesekből áll a legmegbízhatóbb fogyasztói kör. Közülük majdnem minden második megy havonta legalább egyszer gyorsétterembe.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo