Menzák, üzemi éttermek, vendéglők csökkenő forgalommal

A hagyományos vendéglők, éttermek vendégköre egyelőre nem bővül. A felnőttek 54 százaléka sohasem látogat ilyen vendéglátóhelyeket – derül ki a GfK Piackutató Intézet tanulmányából. Az étkezési szokásokat kutató elemzés szerint az üzemi étkezdék vendégei, valamint az iskolai menzák diákjai közül is mind többen mondanak le a szolgáltatásokról.

Tovább csökkent a munkahelyi és iskolai étkezdék igénybe vétele. Idén már csak a 15 éves, illetve annál idősebb lakosság egynegyede ebédel, esetleg vacsorázik több-kevesebb rendszerességgel üzemi étteremben vagy menzán. Két éve még ennek a körnek egyharmada kosztolt ilyen étkezdékben - állapította meg egyebek között a GfK Piackutató Intézet „Étkezési Szokások 1989-2003” című új tanulmánya. A vizsgálódás kiderítette: a munkahelyi-iskolai étkezés szinte drámai mértékben esett vissza. Hiszen 1989-ben még a többség, a válaszadók 52 százaléka evett az üzemi vagy iskolai konyhán. A 30 éves és idősebb dolgozók körében idén 1989-hez képest a felénél is kevesebben étkeznek munkahelyi ebédlőben.

Az „Étkezési szokások” a GfK legstabilabb kutatása, mivel először a cég alapításának évében, 1989-ben végezték el, majd utána kétévenként követik a változásokat. A felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló ezer ember személyes megkérdezésével tárják fel az étkezések gyakoriságát, színhelyét, egyes élelmiszerek kedveltségét, fogyasztási gyakoriságát és más, marketingdöntésekhez szükséges információt.

A hagyományos vendéglők, éttermek vendégköre egyelőre nem bővül. A felnőttek 54 százaléka sohasem látogat ilyen vendéglátóhelyeket. A többiek viszont érzékelhetően gyakrabban járnak étterembe. Ez különösen a 20-29 évesek kimagasló arányának köszönhető. Közülük ugyanis minden harmadikra számíthat a kereskedelmi vendéglátás havonta legalább egyszer.

A jövedelem szintén döntő szerepet játszik. A havi nettó 200 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők 39 százaléka vendég legalább két-háromhavonta egyszer.

A vásárlóerő várható növekedésével az elkövetkező években lehet számítani arra, hogy érzékelhetően többen járnak hagyományos étterembe vagy vendéglőbe.

Hasonló trend figyelhető meg a gyorséttermek piaci hatókörénél. A legalább alkalmanként gyorsétteremben étkezők aránya 38 százalékra nőtt. Itt is a 20-29 évesekből áll a legmegbízhatóbb fogyasztói kör. Közülük majdnem minden második megy havonta legalább egyszer gyorsétterembe.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo