Hónapról hónapra egyre többen, egyre többször és egyre nagyobb összértékben a digitális fizetési módot használják. A Magyar Nemzeti Bank legutolsó adataiból az látszik, hogy a kártyás fizetések értéke tavaly év végére 14 százalékkal nőtt az előző évhez képest, miközben a készpénzfelvételek száma 4 százalékkal csökkent.
Fotó: Depositphotos
A megkérdezettek közel kétharmada egyértelműen az elektronikus fizetés mellett tette le voksát, legyen szó fizikai bankkártya, mobiltárca vagy a qvik (utalás alapú) megoldás egyikéről. A legfőbb érv a készpénzzel szemben a kényelem.
A megkérdezettek kétharmadával havonta előfordul legalább egyszer, hogy az üzletben csak készpénzzel tudnak fizetni. 40 százalékuk reagált erre úgy, hogy emiatt inkább otthagyta a kiválasztott terméket, 45 százaléknál volt annyi készpénz, hogy kifizesse azt,10 százalék pedig később visszament kifizetni.
„A készpénzhasználatot egyre jobban háttérbe szorítják azok a fintech-megoldások, amelyek kényelmesebbek és olcsóbbak a vásárlók és a kereskedők számára is. Ilyen például az OTP Mobil által elsőként bevezetett qvik (utalás alapú) is, amelyen keresztül már többszázezer fizetést indítottak. Úgy vélem, hogy az ilyen innovatív fizetési lehetőségek is hozzásegítik a kereskedőpartnereinket az üzletük stabilitásához és a vevőkörük szélesítéséhez” mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.