Még mindig a derűlátók vannak többségben

Az áprilisi csúcshoz képest az üzleti és fogyasztói várakozások is romlottak, a júliusi hangulatváltozás azonban csak az üzleti bizalmi index csökkenésének következménye. A fogyasztói bizalmi index május óta szinte változatlan.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint  júliusban a tavaly év végi, egyébként még viszonylag magas szintre esett a  konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke.  Az üzleti szférán belül júliusban az építőipar kivételével minden ágazat várakozása rosszabb lett az előző havinál, de összességében - ha csak minimálisan is - még mindig több volt a javulásra, mint romlásra számító cég. Az ipari bizalmi index immár harmadik hónapja csökken.

Forrás: GKI-Erste Konjunktúraindex

Az elmúlt és a következő időszak termelésének, valamint a rendelésállománynak a megítélése is romlott, de az exportrendeléseké határozottan javult. Az építőipari bizalmi index értéke júliusban alig emelkedett, de ezzel is tizenkét éves csúcsára jutott. Az előző három hónap termelési színvonalának megítélése számottevően, a rendelésállományé szerényen javult. A kereskedelemben az eladási pozíció és a

Fellendülésre számíthatunk
A teljes közép-kelet-európai régióban fellendülésre számítanak a német tulajdonú vállalatok az idei évben. A német külkereskedelmi kamarák felmérése szerint a régió minden országában javult az üzleti hangulat, a német cégeket még mindig az olcsó, képzett munkaerő vonzza.
várható rendelések megítélése is kedvezőtlenebb lett. A szolgáltatói bizalmi index júliusban az előző havi megugrással azonos mértékben zuhant. Egyaránt romlott az elmúlt időszak üzletmenetéről valamint a következő negyedévben várható forgalomról alkotott vélemény.

A legtöbb ágazatban szinte azonos az áremelésre és árcsökkentésre törekvők aránya, a kereskedelemben és a fogyasztók körében azonban kissé erősödött az inflációs várakozás. A foglalkoztatási szándék az iparban és a szolgáltatói szférában markánsan romlott, az építőiparban és a kereskedelemben viszont kissé erősödött. A létszámbővítést tervezők aránya még minden ágazatban, de immár csak minimálisan haladta meg a csökkenést tervezőkét. A magyar gazdaság kilátásairól alkotott vélemény a lakosság körében és az építőiparban alig változott, a többi ágazatban romlott, de az üzleti szférában összességében még a derűlátók vannak némi többségben.

A GKI fogyasztói bizalmi index három hónapja lényegében változatlan. A lakosság a saját pénzügyi helyzetét és a nagy értékű fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét kissé jobbnak, várható megtakarítási képességét valamivel rosszabbnak tartotta, mint júniusban.

Szeretik a vállalkozók az EU-t, és nem csak a pénzért
Ismét nőtt az előző negyedévhez képest a KKV Konjunktúra Index értéke. Ezzel már több mint egy éve emelkedő pályát mutat. A cégvezetők több mint fele már abban bízik, hogy erősödni fog saját vállalkozásának helyzete a következő félévben. Ezzel együtt a várakozásoknál jóval pozitívabban vélekednek az európai uniós tagságunkról, még ha a többségük nem is reménykedik abban, hogy részesülhet EU-s forrásokból.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo