Magyarok fizetési szokásai - mit okozott a járvány?

Előtérben a bankkártyás vásárlások.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A K&H bankkártyásai szeptember végéig 21 százalékkal nagyobb összegben vásároltak belföldön, mint a múlt év azonos időszakában, az online vásárlásoknál pedig még komolyabb, 46 százalékos növekedést produkáltak. Ráadásul az idén már a bank több mint 450 ezer ügyfele vásárolt rendszeresen belföldön kártyával, míg tavaly 414 ezren voltak.

Évek óta trendszerűen növekszik a bankkártyás forgalom Magyarországon, a koronavírus-járvány pedig további erősödést hozott, emellett készpénzfelvételeknél is átalakította a mindennapi szokásokat - derül ki a K&H Bank legfrissebb összeállításából, amelyben az első kilenchavi adatokból jól láthatóak a változások, amelyek összhangban vannak a bank készpénzforgalmat csökkentő törekvéseivel is.

Több mint 450 ezren kártyáznak

A belföldi bankkártyás vásárlások volumene az idei hónapokban - szeptember végéig - átlagosan 21 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Áprilisban, a járvány első hullámának legsúlyosabb időszakában - a kijárási korlátozások idején - volt a legkisebb mértékű a növekedés, akkor 4 százalékkal költöttek többet a K&H bankkártyás ügyfelei, július hozta a legkiugróbb eredményt, akkor 28 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest.

A “kártyázás” népszerűségét jelzi, hogy az idei első háromnegyed évben átlagosan több mint 450 ezer K&H-s ügyfél vásárolt bankkártyával belföldön, ami 9 százalékos növekedést jelent éves szinten, a múlt év azonos időszakában ugyanis 414 ezren voltak. Az online vásárlásoknál is jelentős az idei emelkedés, többek között azért, mert a járvány miatt sokan rendeltek interneten keresztül: havi átlagban 46 százalékkal nőtt az online vásárlások összege, áprilisban volt a rekord, amikor 64 százalékos volt a növekedés előző évhez képest, ami szintén az első hullámban elrendelt kijárási korlátozásokkal magyarázható.

A készpénzfelvételeknél teljesen más forgatókönyv érvényesült a kérdéses kilenc hónap során. A K&H Bank adatai szerint a belföldi készpénzfelvételek összege az év elején - januárban, februárban és márciusban - mért 13-15 százalékkal volt magasabb, aztán jött a fordulat. Áprilisban 16 százalékkal, májusban pedig 11 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Június óta pedig lényegében stagnálás látható. Az idén a K&H-s ügyfelek kevesebb alkalommal, de nagyobb összeget vettek fel készpénzben.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo