Lakásbiztosítás: elavult szerződések miatt fájhat a fejünk?

A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma Magyarországon, ennek ellenére a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja biztosítását – többek között ez derült ki az MBH Bank által készített reprezentatív felmérésből.

A hazai biztosítási piacon jelen lévő alulbiztosítottság csökkentése, valamint a biztosítási penetráció növelése érdekében a jegybank és a Nemzetgazdasági Minisztérium kezdeményezésére 2024 márciusától kezdődő lakásbiztosítási kampány egy extra, a váltás költségeit tekintve ingyenes időszakot hozott létre a biztosítások megújítása érdekében. Az új szabályozás értelmében minden évben március 1. és 31. között a biztosítóhoz beérkezett felmondással lehet biztosítót váltani, ezt követően egy 30 napos felmondási időszak veszi kezdetét. A felmondott szerződésnek díjrendezettnek kell lennie, tehát hátralékkal nem rendelkezhet, ugyanakkor az ügyfeleknek lehetősége nyílik pótlásra a 30 napos felmondási idő alatt, azonban a felmondási időszak utolsó napján már díjrendezettnek kell lenni a szerződésnek.

Fontos az ár

Az MBH Bank kutatásából az is kiderült, hogy az ügyfelek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén, így a lakásbiztosítási kampány okozta fokozódó árverseny pozitív hatással lehet az újrakötésekre és az új szerződésekre is: „Az ügyfelek 70 százalékban első helyen az árat jelölték meg, mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során. Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosításnyújtó intézmény megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetőek el, majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár-érték arányban hol szerepel a piacon” – hívta fel a figyelmet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo