Külföldi nagy befektető érkezett a magyar digitális könyvpiacra

A tíz országban jelen lévő európai technológiai vállalat, a Voxa, ma hivatalosan is elindította hangoskönyv- és e-book streamingszolgáltatását Magyarországon. A cég komoly növekedési potenciált lát a hazai piacon, ezért 2026 végéig 3 millió euró (megközelítőleg 1,2 milliárd forint) értékű befektetést hajt végre.

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

A tőkeinjekció célja a regionális szinten is kiemelkedő gyártókapacitás kiépítése, a Libri Csoporttal kötött stratégiai partnerség elmélyítése, valamint a korlátlan fogyasztáson alapuló előfizetéses modell hazai meghonosítása.

Stratégiai befektetés egy növekvő piacba

A délkelet-európai régió piacvezetőjeként érkező Voxa üzleti stratégiáját a digitális könyvfogyasztás dinamikus bővülésére alapozza. A 3 millió eurós beruházásból finanszírozza Közép-Európa legmodernebb, havi 1000 óra kapacitású hangoskönyv-stúdiójának létrehozását, kiterjedt marketingaktivitásokat, valamint a helyi szakértői csapat bővítését. A vállalat célja, hogy 2029-re 2,9 millió felhasználót érjen el a régióban.

Cél: piacvezetői pozíció a digitális könyvek eladásában
Cél: piacvezetői pozíció a digitális könyvek eladásában
Fotó: VOXA
„A magyar piacra lépésünk tudatos, adatokra épülő döntés eredménye. Befektetésünkkel nem csupán egy új szolgáltatást indítunk, hanem egy teljes ökoszisztémát építünk ki a kiadókkal, szerzőkkel és alkotókkal együttműködve. Célunk, hogy a piac növekedésének motorjává váljunk, és hosszú távon fenntartható bevételi forrást teremtsünk a könyvipar szereplői számára” – mondta Dan Vidrașcu, a Voxa alapító-vezérigazgatója.

Üzleti modell és piaci előnyök

A Voxa az első olyan szolgáltató a magyar piacon, amely egyetlen havidíjért korlátlan hozzáférést biztosít mind a hangoskönyvekhez, mind az e-könyvekhez. Ez a modell más országokban már bizonyította, hogy növeli a felhasználói aktivitást és a fizetési hajlandóságot.

Véleményvezér

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?
Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál  

Több mint kétszerese nálunk egy kiló, mint a szlovák Lidlben. 
Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo