Közösségi portálon könnyebb állást találni?

Miközben a munkanélküliség világszerte egyre jobban elharapódzik, addig egyre több munkaajánlattal találkozhatunk a rendkívül népszerű közösségi honlapon, a Twitteren.

A munkanélküliség Nagy-Britanniában igen komoly probléma lett: a múlt hónapban 2,2 millió főre duzzadt az állásnélküliek száma, amely 1997 óta nem volt ennyire magas. Gazdasági elemzők szerint a helyzet csak rosszabbodni fog: jövőre a szigetországban már 3 millióan járnak majd ebben a cipőben. A 18-24 évesek egy hatodát képezik ennek a számnak, és ez a fiatal korosztály, amely már igencsak otthonos az internet világában, inkább a Twitteren, vagy a Facebookon keres állásajánlatokat, minthogy a helyi munkaügyi központba elzarándokoljon.

A különféle cégek pedig élnek a Twitter nyújtotta a lehetőséggel: a különböző állásokról a megszokott, maximum 140 karakteres rövid mondatokban olvashatunk, az érdeklődők pedig a linkeken klikkelve találnak több információt ezekről és itt lelik meg a munkaadók elérhetőségeit is - adta hírül a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

A munkakeresők a Twitteren található több munkaajánlattal kapcsolatos üzenetet is követhetnek, és a számukra releváns munkakörökről szöveges, vagy email formátumban kapnak értesítést. A munkaadóknak azért hasznos a Twitter, mert országokra és régiókra lebontva is meg tudják találni a potenciális munkavállalókat, miközben maga a felvétel minimális költséggel jár.

Gary Zukowski februárban indította el a Tweet My Jobs munkakínáló és kereső szolgáltatást és ennek népszerűségét bizonyítja, hogy már több mint 6000 cég használja rendszeresen.

Mitől sikeres?
Michael Haddon, egy 23 éves végzős egyetemistát egy hónapos kutatás után végül a Dow Jones Newswires piackutató intézethez vették fel a Twitteren keresztül, ebben pedig sokat segített az a tény is, hogy az egyik jelenlegi munkatársát egy évig "követte" a közösségi portálon. A 22 éves Michael Litman szerint pedig azért hatékony ez a módszer, mert a leendő főnökök is sokkal jobban megismerhetik a munkavállalókat. Egyedüli hátulütője szerinte, hogy folyton vigyáznia kell arra, hogy minden egyes hozzászólása profinak tűnjön. "Ügyelnünk kell arra, hogy milyen kijelentéseket teszünk, ugyanakkor emberinek is kell maradnunk. Ha ügyesen kommunikálunk, a Twitter remek módszer arra, hogy a potenciális munkaadókat megnyerjük" - tette hozzá a fiatalember.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo