Közösségi portálon könnyebb állást találni?

Miközben a munkanélküliség világszerte egyre jobban elharapódzik, addig egyre több munkaajánlattal találkozhatunk a rendkívül népszerű közösségi honlapon, a Twitteren.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkanélküliség Nagy-Britanniában igen komoly probléma lett: a múlt hónapban 2,2 millió főre duzzadt az állásnélküliek száma, amely 1997 óta nem volt ennyire magas. Gazdasági elemzők szerint a helyzet csak rosszabbodni fog: jövőre a szigetországban már 3 millióan járnak majd ebben a cipőben. A 18-24 évesek egy hatodát képezik ennek a számnak, és ez a fiatal korosztály, amely már igencsak otthonos az internet világában, inkább a Twitteren, vagy a Facebookon keres állásajánlatokat, minthogy a helyi munkaügyi központba elzarándokoljon.

A különféle cégek pedig élnek a Twitter nyújtotta a lehetőséggel: a különböző állásokról a megszokott, maximum 140 karakteres rövid mondatokban olvashatunk, az érdeklődők pedig a linkeken klikkelve találnak több információt ezekről és itt lelik meg a munkaadók elérhetőségeit is - adta hírül a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

A munkakeresők a Twitteren található több munkaajánlattal kapcsolatos üzenetet is követhetnek, és a számukra releváns munkakörökről szöveges, vagy email formátumban kapnak értesítést. A munkaadóknak azért hasznos a Twitter, mert országokra és régiókra lebontva is meg tudják találni a potenciális munkavállalókat, miközben maga a felvétel minimális költséggel jár.

Gary Zukowski februárban indította el a Tweet My Jobs munkakínáló és kereső szolgáltatást és ennek népszerűségét bizonyítja, hogy már több mint 6000 cég használja rendszeresen.

Mitől sikeres?
Michael Haddon, egy 23 éves végzős egyetemistát egy hónapos kutatás után végül a Dow Jones Newswires piackutató intézethez vették fel a Twitteren keresztül, ebben pedig sokat segített az a tény is, hogy az egyik jelenlegi munkatársát egy évig "követte" a közösségi portálon. A 22 éves Michael Litman szerint pedig azért hatékony ez a módszer, mert a leendő főnökök is sokkal jobban megismerhetik a munkavállalókat. Egyedüli hátulütője szerinte, hogy folyton vigyáznia kell arra, hogy minden egyes hozzászólása profinak tűnjön. "Ügyelnünk kell arra, hogy milyen kijelentéseket teszünk, ugyanakkor emberinek is kell maradnunk. Ha ügyesen kommunikálunk, a Twitter remek módszer arra, hogy a potenciális munkaadókat megnyerjük" - tette hozzá a fiatalember.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo