Közösségi portálon könnyebb állást találni?

Miközben a munkanélküliség világszerte egyre jobban elharapódzik, addig egyre több munkaajánlattal találkozhatunk a rendkívül népszerű közösségi honlapon, a Twitteren.

A munkanélküliség Nagy-Britanniában igen komoly probléma lett: a múlt hónapban 2,2 millió főre duzzadt az állásnélküliek száma, amely 1997 óta nem volt ennyire magas. Gazdasági elemzők szerint a helyzet csak rosszabbodni fog: jövőre a szigetországban már 3 millióan járnak majd ebben a cipőben. A 18-24 évesek egy hatodát képezik ennek a számnak, és ez a fiatal korosztály, amely már igencsak otthonos az internet világában, inkább a Twitteren, vagy a Facebookon keres állásajánlatokat, minthogy a helyi munkaügyi központba elzarándokoljon.

A különféle cégek pedig élnek a Twitter nyújtotta a lehetőséggel: a különböző állásokról a megszokott, maximum 140 karakteres rövid mondatokban olvashatunk, az érdeklődők pedig a linkeken klikkelve találnak több információt ezekről és itt lelik meg a munkaadók elérhetőségeit is - adta hírül a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

A munkakeresők a Twitteren található több munkaajánlattal kapcsolatos üzenetet is követhetnek, és a számukra releváns munkakörökről szöveges, vagy email formátumban kapnak értesítést. A munkaadóknak azért hasznos a Twitter, mert országokra és régiókra lebontva is meg tudják találni a potenciális munkavállalókat, miközben maga a felvétel minimális költséggel jár.

Gary Zukowski februárban indította el a Tweet My Jobs munkakínáló és kereső szolgáltatást és ennek népszerűségét bizonyítja, hogy már több mint 6000 cég használja rendszeresen.

Mitől sikeres?
Michael Haddon, egy 23 éves végzős egyetemistát egy hónapos kutatás után végül a Dow Jones Newswires piackutató intézethez vették fel a Twitteren keresztül, ebben pedig sokat segített az a tény is, hogy az egyik jelenlegi munkatársát egy évig "követte" a közösségi portálon. A 22 éves Michael Litman szerint pedig azért hatékony ez a módszer, mert a leendő főnökök is sokkal jobban megismerhetik a munkavállalókat. Egyedüli hátulütője szerinte, hogy folyton vigyáznia kell arra, hogy minden egyes hozzászólása profinak tűnjön. "Ügyelnünk kell arra, hogy milyen kijelentéseket teszünk, ugyanakkor emberinek is kell maradnunk. Ha ügyesen kommunikálunk, a Twitter remek módszer arra, hogy a potenciális munkaadókat megnyerjük" - tette hozzá a fiatalember.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo