Kosárfüles gazdaságszervező a Dunán

Egy hónap és átadják rendeltetésének a dunaújvárosi Duna-hidat, azt a kétszer két sávos átkelőt, amelyik az M8-as folytatása, s a térség "gazdaságszervezője" lesz.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már jóval több, mint szerkezetkész a Dunaújváros mellett, a település déli részén épülő híd, az, amelyik az M0-hoz képest az első a folyó Budapest alatti alsó szakaszán. És mint ilyen, alighanem a legfontosabb objektuma lehet az utóbbi egy-két évtized infrastrukturális fejlesztéseinek: a fővárost elkerülve, az ország közepén közi össze az országot: annak keleti és nyugati részét. A több mint 54 milliárd forintos beruházással épülő dunaújvárosi Duna-hídat hamarosan átadják rendeltetésének, ez adott okot a gazdasági tárca vezetőjének is arra, hogy június 5-én szemlét - és egy füst alatt sajtótájékoztatót - tartson.

A jobb- és baloldali ártéri híddal együtt 1700 méter hosszú átkelő teljes kivitelezését várhatóan június végére fejezi be a munkálatokat végző, a Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. részvételével az építésre alakult DunaÚj-Híd konzorcium. Az M8-as autópálya részeként megvalósuló átlelő kétszer két sávos, mindkét pályáján leállósáv, járda és kerékpárút készül el. A szakmai elnevezése szerint kosárfüles híd építéséhez több mint 20 ezer tonna acélt használtak fel, az alapozás és a pillérek elkészítéséhez több mint hatvanezer köbméter betonkeveréket építettek be.

A kormányzat azzal számolt annakidején, hogy az M8-as - már híddal együtt - jelentősen csökkenti az M1-M5 autópályák tranzitforgalmát, ugyanakkor kapcsolatot teremt az M7-M5 autópályák között is. A Duna-híd és a csatlakozó úthálózat a korábbi sugaras hálózati szerkezettel szemben hálós közlekedési rendszer kialakítását teszi lehetővé. A közlekedési szempontokkal szinte azonos fontosságú, hogy a dunaújvárosi Duna-híd megépítésével Dunaújvárosnál a jobb- és balparti térségek között olyan közvetlen kapcsolat jöhet létre, amely az egész régiót a vállalkozók szempontjából felértékeli, és a gazdaság dinamikus fejlődésével új munkahelyeket teremt.

Épp erre - a foglalkoztatási lehetőségekre, a Fejér megyei, illetve Bács-Kiskun megyei befektetési érdekeltségek javulására -  hangolta mondanivalója egy részét is a gazdasági tárca vezetője. Kóka János, aki egy füst alatt találkozott a dunaújvárosi ukrán, koreai és magyar tulajdonú vállalkozások vezetőivel, elmondta, több száz kis és közepes cég "érkezéséről" már tudnak a térség üzleti szférájában. A híd persze csak egy eleme a közlekedési infrastruktúrának, az autópályák, gyorsforgalmi utak gyarapodása a lényeges. Az a 270 kilométernyi, amelyik tavaly és az idén épült és épül, illetve amelyik a Dunával szinte párhuzamosan megy tovább Délnek. Bár az M8-as nem egészen az egykori elképzelt módon élvezi a beruházási elsőbbséget, ám a kecskeméti és szolnoki "összeköttetés" már nincs messze. Kóka miniszter a minapi birálatok ellenére is kiállt az olcsóbb autópálya építés mellette, azaz kilométerenként 1,5-2 milliárd forinttal kerül kevesebbe a munka.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo