Kosárfüles gazdaságszervező a Dunán

Egy hónap és átadják rendeltetésének a dunaújvárosi Duna-hidat, azt a kétszer két sávos átkelőt, amelyik az M8-as folytatása, s a térség "gazdaságszervezője" lesz.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már jóval több, mint szerkezetkész a Dunaújváros mellett, a település déli részén épülő híd, az, amelyik az M0-hoz képest az első a folyó Budapest alatti alsó szakaszán. És mint ilyen, alighanem a legfontosabb objektuma lehet az utóbbi egy-két évtized infrastrukturális fejlesztéseinek: a fővárost elkerülve, az ország közepén közi össze az országot: annak keleti és nyugati részét. A több mint 54 milliárd forintos beruházással épülő dunaújvárosi Duna-hídat hamarosan átadják rendeltetésének, ez adott okot a gazdasági tárca vezetőjének is arra, hogy június 5-én szemlét - és egy füst alatt sajtótájékoztatót - tartson.

A jobb- és baloldali ártéri híddal együtt 1700 méter hosszú átkelő teljes kivitelezését várhatóan június végére fejezi be a munkálatokat végző, a Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. részvételével az építésre alakult DunaÚj-Híd konzorcium. Az M8-as autópálya részeként megvalósuló átlelő kétszer két sávos, mindkét pályáján leállósáv, járda és kerékpárút készül el. A szakmai elnevezése szerint kosárfüles híd építéséhez több mint 20 ezer tonna acélt használtak fel, az alapozás és a pillérek elkészítéséhez több mint hatvanezer köbméter betonkeveréket építettek be.

A kormányzat azzal számolt annakidején, hogy az M8-as - már híddal együtt - jelentősen csökkenti az M1-M5 autópályák tranzitforgalmát, ugyanakkor kapcsolatot teremt az M7-M5 autópályák között is. A Duna-híd és a csatlakozó úthálózat a korábbi sugaras hálózati szerkezettel szemben hálós közlekedési rendszer kialakítását teszi lehetővé. A közlekedési szempontokkal szinte azonos fontosságú, hogy a dunaújvárosi Duna-híd megépítésével Dunaújvárosnál a jobb- és balparti térségek között olyan közvetlen kapcsolat jöhet létre, amely az egész régiót a vállalkozók szempontjából felértékeli, és a gazdaság dinamikus fejlődésével új munkahelyeket teremt.

Épp erre - a foglalkoztatási lehetőségekre, a Fejér megyei, illetve Bács-Kiskun megyei befektetési érdekeltségek javulására -  hangolta mondanivalója egy részét is a gazdasági tárca vezetője. Kóka János, aki egy füst alatt találkozott a dunaújvárosi ukrán, koreai és magyar tulajdonú vállalkozások vezetőivel, elmondta, több száz kis és közepes cég "érkezéséről" már tudnak a térség üzleti szférájában. A híd persze csak egy eleme a közlekedési infrastruktúrának, az autópályák, gyorsforgalmi utak gyarapodása a lényeges. Az a 270 kilométernyi, amelyik tavaly és az idén épült és épül, illetve amelyik a Dunával szinte párhuzamosan megy tovább Délnek. Bár az M8-as nem egészen az egykori elképzelt módon élvezi a beruházási elsőbbséget, ám a kecskeméti és szolnoki "összeköttetés" már nincs messze. Kóka miniszter a minapi birálatok ellenére is kiállt az olcsóbb autópálya építés mellette, azaz kilométerenként 1,5-2 milliárd forinttal kerül kevesebbe a munka.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo