Már jóval több, mint szerkezetkész a Dunaújváros mellett, a település déli részén épülő híd, az, amelyik az M0-hoz képest az első a folyó Budapest alatti alsó szakaszán. És mint ilyen, alighanem a legfontosabb objektuma lehet az utóbbi egy-két évtized infrastrukturális fejlesztéseinek: a fővárost elkerülve, az ország közepén közi össze az országot: annak keleti és nyugati részét. A több mint 54 milliárd forintos beruházással épülő dunaújvárosi Duna-hídat hamarosan átadják rendeltetésének, ez adott okot a gazdasági tárca vezetőjének is arra, hogy június 5-én szemlét - és egy füst alatt sajtótájékoztatót - tartson.
A jobb- és baloldali ártéri híddal együtt 1700 méter hosszú átkelő teljes kivitelezését várhatóan június végére fejezi be a munkálatokat végző, a Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. részvételével az építésre alakult DunaÚj-Híd konzorcium. Az M8-as autópálya részeként megvalósuló átlelő kétszer két sávos, mindkét pályáján leállósáv, járda és kerékpárút készül el. A szakmai elnevezése szerint kosárfüles híd építéséhez több mint 20 ezer tonna acélt használtak fel, az alapozás és a pillérek elkészítéséhez több mint hatvanezer köbméter betonkeveréket építettek be.
A kormányzat azzal számolt annakidején, hogy az M8-as - már híddal együtt - jelentősen csökkenti az M1-M5 autópályák tranzitforgalmát, ugyanakkor kapcsolatot teremt az M7-M5 autópályák között is. A Duna-híd és a csatlakozó úthálózat a korábbi sugaras hálózati szerkezettel szemben hálós közlekedési rendszer kialakítását teszi lehetővé. A közlekedési szempontokkal szinte azonos fontosságú, hogy a dunaújvárosi Duna-híd megépítésével Dunaújvárosnál a jobb- és balparti térségek között olyan közvetlen kapcsolat jöhet létre, amely az egész régiót a vállalkozók szempontjából felértékeli, és a gazdaság dinamikus fejlődésével új munkahelyeket teremt.
Épp erre - a foglalkoztatási lehetőségekre, a Fejér megyei, illetve Bács-Kiskun megyei befektetési érdekeltségek javulására - hangolta mondanivalója egy részét is a gazdasági tárca vezetője. Kóka János, aki egy füst alatt találkozott a dunaújvárosi ukrán, koreai és magyar tulajdonú vállalkozások vezetőivel, elmondta, több száz kis és közepes cég "érkezéséről" már tudnak a térség üzleti szférájában. A híd persze csak egy eleme a közlekedési infrastruktúrának, az autópályák, gyorsforgalmi utak gyarapodása a lényeges. Az a 270 kilométernyi, amelyik tavaly és az idén épült és épül, illetve amelyik a Dunával szinte párhuzamosan megy tovább Délnek. Bár az M8-as nem egészen az egykori elképzelt módon élvezi a beruházási elsőbbséget, ám a kecskeméti és szolnoki "összeköttetés" már nincs messze. Kóka miniszter a minapi birálatok ellenére is kiállt az olcsóbb autópálya építés mellette, azaz kilométerenként 1,5-2 milliárd forinttal kerül kevesebbe a munka.