Koncentrálódik a napi fogyasztási cikkek kereskedelme: A boltok öt százalékára jut a forgalom 52 szá

A hipermarketek tovább növelték részesedésüket a márkás élelmiszerek és háztartási vegyi áruk forgalmából.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szupermarketek, diszkont láncok, önálló kis boltok és piacok aránya a forgalomból stagnál 2000 szeptember-októberben, július-augusztushoz képest. Egyéb értékesítési csatornák viszont vesztettek pozíciójukból. Így foglalhatók össze a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének most közölt, legújabb adatai a bolttípusok forgalmáról.

Jellemző a legnagyobb eladóterű üzletek térhódítására, hogy mindössze 32 hipermarket képes magához vonzani a hazai háztartások márkás napi fogyasztási cikkekre kiadott pénzének 16 százalékát a IX.-X. hónapban.
Ugyanakkor a teljes forgalmat összesen 25 000 általános élelmiszerüzlet bonyolítja le.
A GfK ConsumerScan meghatározása szerint hipermarket minden 1000 négyzetméternél nagyobb üzlet, legalább 10 000 cikkelemet tartalmazó választékkal, amelynek legalább 30 százaléka nem élelmiszer vagy háztartási vegyi áru és kozmetikum.

A láncokhoz tartozó 300 diszkontra jut az összes forgalom 21 százaléka a háztartások költéséből szeptember-októberben.
Az országban működő 1000 szupermarket 17 százalékkal részesedik a márkás napi fogyasztási cikkek forgalmából.
Ebbe a bolttípusba tartoznak a 400–1000 négyzetméter alapterületű üzletek. Az ott kapható cikkelemek száma néhány ezer, és további jellemző, hogy három és tíz közötti pénztárgép működik bennük.

Így a fenti három modern bolttípus 1400-nál kevesebb üzlete a termékcsoport kereskedelmi hálózatának kb. 5 százalékát jelenti. De rájuk jut az általános élelmiszerüzletek összes forgalmának 52 százaléka. A fennmaradó 48 százalékon osztozik 23 600 bolt, a piacokkal és egyéb beszerzési helyekkel együtt.

A ConsumerScan adatai a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás jelentéseire támaszkodnak. Ezek a háztartások ugyanis hetenként jelentik, hogy a napi fogyasztási és ruházati cikkek közül mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak.

Véleményvezér

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo