Kína veri Németországot és Franciaországot is

Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben. Az első hely részben annak köszönhető, hogy a kínai kormány nagy erővel támogatja az iparágat: céljuk, hogy 2025-re 20%-os legyen az értékesített elektromos autók aránya.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tanulmány a hagyományosan autóipari nagyhatalomnak számító Németország, Franciaország, USA, Olaszország, Japán, Kína és Dél-Korea versenyképességét hasonlítja össze technológiai, iparági és piaci helyzetük alapján. A 2017-es második negyedéves mutató szerint Kína szerzett vezető pozíciót, az iparági és a piaci mutatóban is az első helyen végzett. „Kína előretörése az állami támogatásnak és az egyszerűbb engedélyeztetési eljárásnak köszönhető.” – magyarázta Schannen Frigyes a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. „Számos olyan high-tech start-up cég található a kínai piacon, amelyek ma már egyre inkább közelebb kerülnek a prémium szegmenshez.”

Kép: Pixabay

Technológiai mutató: Franciaország az élen

A távol-keleti ország egyedül a technológiai mutatóban marad el versenytársaitól, ebben ugyanis Franciaország vette át a vezetést Németországtól, annak ellenére, hogy az előző negyedévben még fej-fej mellett haladtak. Az elmozdulás jelentős mértékben annak köszönhető, hogy a német piacon megnövekedett a konnektoros hibrid járművek (PHEV) száma. Ezek az autók kisebb elektromos hatósugárral és alacsonyabb maximum-sebeséggel rendelkeznek. Az alacsonyabb akkumulátor kapacitás annak köszönhető, hogy a legtöbb jármű egy alap töltő-technológiával van felszerelve.

Iparági mutató: Kína vezető pozícióban

Részben a hatalmas gyártási volumennek köszönhetően végzett Kína az iparági lista első helyén. A kínai autóipari beszállító cégek 3,5 millió elektromos járművet dobnak piacra a 2015-2019-es időszakban, míg a lista második helyén álló amerikai autóipari beszállítók mindössze ennek harmadát. A távol-keleti ország előretörését az is segíti, hogy a járművek több mint 90%-át a helyileg előállított lítium-ionos akkumulátorokkal szerelik fel, s ez Kínát a világ vezető akkumulátor gyártójává teszi.

„A nagy német autóipari beszállítók több elektromos autót gyártanak,” – mondta Schannen Frigyes - „ugyanakkor 2016-ban az addig sem viruló helyi akkumulátor-gyártás leállt. Ez az oka annak, hogy Németország csak negyedik az iparágak rangsorában Japán mögött. Egész Európa Ázsia után kullog az akkumulátor-gyártás terén” – tette hozzá Schannen.

Piaci mutató: a német autóipar beszállítók elmaradhatnak az EU flotta kibocsátási céloktól

A piaci mutatók alapján is Kína vezeti a sort azzal, hogy megduplázta azelektromos autók értékesítését 2016-ban, amikor is 350 ezer autót adtak el. Franciaország tartja még a lépést Kínával annak ellenére, hogy alacsonyabb értékesítési mennyiséggel rendelkezik, viszont magasabb elektromos autó arányt tudhat magáénak a piac egészét tekintve.

Németország mindössze a negyedik helyen végzett a piaci mutató rangsorában, a 2016-ban újonnan piacra dobott körülbelül 28 ezer konnektoros vagy teljesen elektromos autóval, amely a teljes autópiac 0,8%-át teszi ki. „Ezzel némileg veszélybe került az EU felé tett vállalás a károsanyag kibocsátásra vonatkozóan, mert a célszámokat 2021-től az autóipari beszállítóknak is el kell érniük” – figyelmeztetett Schannen Frigyes. „Határozottabb kormányzati intézkedések és a gyors töltésű infrastruktúra határozottabb fejlesztése minden bizonnyal pozitív hatással lennének a piacra.”

Kína lassabb ütemű, de fenntarthatóbb növekedési pályára állhat
Politikai szempontból igen fontos év Kínában az idei. Júliusban csúcsosodott ki azoknak a hosszú folyamatoknak az eredménye, amelyek biztosíthatják, hogy Hszi Csin-ping elnök nemcsak az elkövetkező öt évben maradhat vezető, de talán jóval hosszabb időn keresztül is - írja Andrew Bresler a Saxo Banktól.
A kínai start-up-ok a prémium szegmenst támadják

Kínában az e-mobilitás sikere a jelentős kormányzati támogatásra vezethető vissza: 2015-ben a kormány egymilliárd euró feletti összeggel támogatta az iparágat. Bár 2016 végére - a sok visszaélés és csalás miatt -  az állam 20%-kal csökkentette a szektorba érkező közpénzek összegét, Kína ragaszkodik támogatási politikájához és ambiciózus céljához, miszerint 2025-re az értékesített autók 15-20%-a elektromos jármű lesz, 2030-ra pedig elérik a 40-50%-ot.

A célok elérése érdekében Kína bővíti vásárlás ösztönző rendszerét az innovatív autóipari start-up-okra fókuszálva, amelyek kizárólag az elektromos hajtású járműveken és az autonóm vezetésen dolgoznak. ”Komoly fellendülést figyelhetünk meg a kínai start-up-oknál, amelyek a stabil befektetőknek, tapasztalt menedzsereknek, globális K+F központoknak és innovatív üzleti modelleknek köszönhetően a prémium szegmenst célozzák meg.” – mondta el Schannen Frigyes.

A dinamikus start-up-ok folyamatosan növekvő jelenléte a kínai piacon kihívást jelent a piacvezető autóipari gyártóknak. „A nagy európai OEM-eknek rugalmasabbnak kell lenniük, hogy ne maradjanak le a versenyben,” – tanácsolta Schannen Frigyes. „A tradicionális hét éves termékélet-görbe már rég nem érvényes. A vállalatoknak gyorsabbaknak, rugalmasabbaknak, innovatívabbaknak kell lenniük, hogy azt tudják nyújtani a fogyasztóiknak, amire szükségük van.”

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo