Nyáron megnő az igény az autós asszisztenciára
„A nyári utazások többsége közeli országokat céloz, ezeket jellemzően autóval közelítik meg az utazók. Ezért nyáron megnő az autós asszisztenciát igénybe vevők aránya is: a nyári utasbiztosítási szerződések 36 százaléka mellé igénylik ezt a szolgáltatást” – teszi hozzá az Insura.hu szakértője.
Az asszisztencia műszaki meghibásodás esetén kínál gyors segítséget. Nonstop, anyanyelven elérhető telefonos ügyfélszolgálat ad gyors tájékoztatást a lehetőségekről, és egyben szervezi a hibaelhárítást. A választott szolgáltatáscsomagtól függően fedezi a szállítás és javítás költségét, és téríthet olyan kiegészítő költségeket is, mint az autóbérlés díját, a hazautazás vagy elszállásolás költségeit, sőt, akár sofőrt is biztosíthat. Az egymástól igen eltérő szolgáltatást nyújtó asszisztencia csomagok szintén az utasbiztosítás kiválasztása során hasonlíthatók össze és választhatók ki.
Korlátozást általában a gépkocsi kora és tömege alapján alkalmaznak a biztosítók: asszisztencia biztosítás 3,5 tonnánál nehezebb vagy 20 évnél idősebb autóra nem köthető, és több biztosító a futott kilométereket is korlátozza. Az Insura idén nyári utasbiztosítási portfoliójában az asszisztenciát igénybe vevő autók átlagos kora 10,4 év volt.
Extrém sportokhoz külön kiegészítő biztosításra van szükség
A nyár eddigi adatai szerint az ügyfelek 14 százaléka valamilyen extrém tevékenységre is biztosítja magát. Ezek közé tartozik az egyre több helyen elérhető vízisí, kitesurf és windsurf, de ide sorolható a búvárkodás, a hegymászás és a vadvízi evezés is. Az utasbiztosítások extrémsport-kiegészítői általában kiterjednek az orvosi ellátásra, a mentés költségeire, a felszerelés biztosítására és a felelősségbiztosításra is.