Ki lopta el a magyar energiabiztonságot?

A magyar energiabiztonság problémáját már a 70-es években észrevették az ország vezetői, értsd a teljes kiszolgáltatottság Moszkva felé a Barátság kőolajvezetéken keresztül. Ennek részbeni orvoslására 1974-ben aláírták az Adria-kőolajvezeték Egyezményt. Az évi 10 millió tonna kapacitású vezeték 1978-ra épült meg. Most az energiabiztonság kérdése ismét égetővé vált a Barátság-kőolajvezeték többszöri leállása miatt.

A Mol részvényárfolyamának ingadozása az elmúlt 20 évben, érdemes megjegyezni, nem mindennap látni ilyen gyenge teljesítményt egy energiacég estében
A Mol részvényárfolyamának ingadozása az elmúlt 20 évben, érdemes megjegyezni, nem mindennap látni ilyen gyenge teljesítményt egy energiacég estében
Fotó: Erste

Hernádi Zsolt üzleti hálójára jellemző, hogy vajon ki vette meg a honvédelmi miniszter repülőgyártó cégét, amikor összeférhetetlenség miatt el kellett arról mondania a politikusnak? Hát a Mol-vezér. Az SI 13 Aero Zrt. többségi részvényese Hernádi Zsolt lett, aki a honvédelmi miniszterré kinevezett Szalay-Bobrovniczky Kristóftól vette meg a részesedését a legnagyobb cseh repülőgyártóban. Ez ráadásul egy bizalmi üzlet, így ne lepődjön meg majd senki, ha esetleg Szalay-Bobrovniczky távozik a kormányból, akkor a részvénycsomag Hernáditól visszakerül hozzá.

Az pedig talán már természetes, hogy az uniót is átverte Magyarország energia ügyekben. A kormányzati ígéret ellenére nem csökkentettük keleti energiafüggőségünket, hiába volt ez az Oroszországot sújtó uniós szankció alóli átmeneti mentesség feltétele. Magyarország az ukrajnai invázió előtti 61 százalékról 2024-re 86 százalékra növelte az orosz nyersolajnak való kitettségét. 

Most egy pillanatra képzelje el mindenki, hogy mi lett volna, ha az OMV megveszi 2007-ben a Molt. Ausztriának semmi gondja az energiabiztonsággal, annak ellenére sem, hogy a sógorok 2022 márciusában, az orosz invázió után egyetlen hónappal leállították az orosz olajimportot. Az APA osztrák hírügynökség jelentése szerint Kazahsztán hosszú évek óta Ausztria legfontosabb olajszállítója. A messzi, keleti államot Líbia és Irak követi. Ez a három ország fedezi Ausztria olajimportjának 80 százalékát. Ezt nevezik sikeres diverzifikációnak, amely nekünk 35 éve nem sikerül. Szomorú történet, de nagyon.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo