Kezd megjönni a nagyvállalatok beruházási kedve is

Élénkülőben a hazai nagyvállalatok beruházási szándéka, a cégek 54 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. Nyugat-Magyarországon még ennél is ígéretesebb a helyzet, ugyanis tízből hat cég kíván beruházni. A legnépszerűbb beruházási cél jelenleg a technológiafejlesztés – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index. 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre erősebb a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok beruházási szándéka. „A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye szerint az előző negyedévi 42%-ról 54%-ra ugrott azoknak a cégeknek az aránya, akik a következő 1 évben fejleszteni kívánnak. A mostani arány az elmúlt 12 hónap trendjében szignifikáns változást jelez, és hatalmas előrelépés az egy évvel ezelőtti mélyponthoz képest is (34%). A vállalatok részéről tehát egyértelműen növekvő intenzitás mutatkozik a következő egy évre tervezett beruházásokat illetően, de továbbra is kérdéses, hogy sikerül-e tartósan 50 százalék felett tartani ezt a szándékot” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. A megvalósítandó beruházásoknál az előző negyedévhez képest a technológiai fejlesztések 24 százalékról 27 százalékra, a kapacitásbővítő fejlesztések pedig 13 százalékról 19 százalékra ugrottak, míg értékesítés-, illetve folyamatfejlesztést egyaránt a cégek 12 százaléka tervez.

Kép: Pixabay

A földrajzi elhelyezkedés nagymértékben befolyásolja a beruházási hajlandóságot. Leginkább a nyugat-magyarországi vállalatok körében számíthatunk beruházásokra, itt ugyanis 10-ből 6 cég tervez fejleszteni. A keleti régió vállalatainál ez az arány 55 százalék, Közép-Magyarországon pedig 50 százalék.

A beruházási szándék emelkedése mellett a fejlesztésekre fordítandó költségeiket is növelni kívánják a cégek. „A nagyvállalati döntéshozók elmondása alapján ugyan a legtöbb vállalatnál (66%) nem fog döntően változni a beruházásokra fordított költségek mértéke a következő 12 hónapban, de 25 százalékról 29 százalékra ugrott a nagyobb fejlesztési ráfordításokkal számoló cégek aránya, miközben csupán 4% nyilatkozott úgy, hogy visszafogják ilyen jellegű költségeiket” – tette hozzá a szakember.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo