Kevés tejet iszunk

Csökken a tej, tejföl és gyümölcsjoghurt fogyasztása a háztartásokban, a GfK Piackutató Intézet idei első hét hónapi adatai szerint, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Némi növekedés jellemzi viszont a sajtfogyasztást, amelynek az utóbbi években tapasztalható pozitív trendje folytatódik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Értékben mind a négy termék fogyasztása növekszik, az inflációt meghaladó mértékben. Mégpedig 9 százalékkal a tej, 14-gyel a sajt, 12-vel a tejföl és 6-tal a gyümölcsjoghurt fogyasztása, a múlt év első hét hónapjához képest.
A tej mennyiségi visszaesése figyelemre méltó az étkezési szokások szempontjából is. Amíg ugyanis a tej a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik, sőt egyre többen sorolják a különösen kedvelt italok közé, mind ritkábban fogyasztják.
Például a tejre négy éve még a felnőtt lakosság 76 százaléka mondta, hogy nagyon kedveli, idén azonban már 80 százalék. Ez ugyanakkora arány, mint az italok közt sokáig listavezető teánál.
Viszont a tej fogyasztásának gyakorisága tizenkét év alatt heti átlag 5,2 napról 4,1-re ment vissza. Ugyanakkor a szintén csökkenő tendenciájú kávénál és teánál ez a mutató idén heti 4,6, illetve 4,3 nap.
A tej átlagosnál gyakoribb fogyasztói az úgynevezett haspók típushoz tartozók. Ide főleg fiatalok tartoznak, gyermeket nevelnek, jövedelmük az átlagosnál valamivel alacsonyabb, iskolai végzettségük viszont magasabb. A tradicionális étkezési szokások hívei szintén átlagon felüli tejivók.
Leginkább falvakban élők, idősebbek, kis jövedelműek alkotják ezt a csoportot. Ez a két, átlagosnál gyakoribb csoport a felnőtt lakosság felét teszi ki. A nemek szerinti megoszlásnál szembe tűnik, hogy jóval több nő kedveli a tejet, mint férfi, és ez tükröződik a fogyasztás gyakoriságának eltéréseiben is.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo