Kevés tejet iszunk

Csökken a tej, tejföl és gyümölcsjoghurt fogyasztása a háztartásokban, a GfK Piackutató Intézet idei első hét hónapi adatai szerint, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Némi növekedés jellemzi viszont a sajtfogyasztást, amelynek az utóbbi években tapasztalható pozitív trendje folytatódik.

Értékben mind a négy termék fogyasztása növekszik, az inflációt meghaladó mértékben. Mégpedig 9 százalékkal a tej, 14-gyel a sajt, 12-vel a tejföl és 6-tal a gyümölcsjoghurt fogyasztása, a múlt év első hét hónapjához képest.
A tej mennyiségi visszaesése figyelemre méltó az étkezési szokások szempontjából is. Amíg ugyanis a tej a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik, sőt egyre többen sorolják a különösen kedvelt italok közé, mind ritkábban fogyasztják.
Például a tejre négy éve még a felnőtt lakosság 76 százaléka mondta, hogy nagyon kedveli, idén azonban már 80 százalék. Ez ugyanakkora arány, mint az italok közt sokáig listavezető teánál.
Viszont a tej fogyasztásának gyakorisága tizenkét év alatt heti átlag 5,2 napról 4,1-re ment vissza. Ugyanakkor a szintén csökkenő tendenciájú kávénál és teánál ez a mutató idén heti 4,6, illetve 4,3 nap.
A tej átlagosnál gyakoribb fogyasztói az úgynevezett haspók típushoz tartozók. Ide főleg fiatalok tartoznak, gyermeket nevelnek, jövedelmük az átlagosnál valamivel alacsonyabb, iskolai végzettségük viszont magasabb. A tradicionális étkezési szokások hívei szintén átlagon felüli tejivók.
Leginkább falvakban élők, idősebbek, kis jövedelműek alkotják ezt a csoportot. Ez a két, átlagosnál gyakoribb csoport a felnőtt lakosság felét teszi ki. A nemek szerinti megoszlásnál szembe tűnik, hogy jóval több nő kedveli a tejet, mint férfi, és ez tükröződik a fogyasztás gyakoriságának eltéréseiben is.

Véleményvezér

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.
A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo