Jól sikerült a hidrogénbusz magyarországi tesztüzeme

Február folyamán Miskolcon tesztelték a csupán vízgőzt kipufogó hidrogénbuszt, melyet az utazóközönség különböző útvonalakon díjmentesen próbálhatott ki. A hidrogénbusz 4.500 kilométert futott a miskolci teszt során. Az autóbusz üzemanyagellátását a Messer Hungarogáz Kft. biztosította egy mobil hidrogéntöltő-egységgel a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. országos kísérleti hidrogénbusz projektjének keretében. A pozitív miskolci tapasztalatokról Lukács Zsolt, az MVK Zrt. autóbuszközlekedési igazgatója számolt be.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hidrogénhajtás elterjedésének feltételei

Lukács Zsolt hangsúlyozta, hogy az üzemeltető számára végül mindig az a legfontosabb kérdés, hogy mennyibe kerül egy km költsége. Ennek egy jelentős részét az üzemanyag ára adja, továbbá a beszerzési ár, amortizáció és karbantartás költségei is rendkívül meghatározóak. És ezeken felül ma már a környezetvédelmet is figyelembe kell venni, ezért fontos a „zöldbuszok” (elektromos akkus, hidrogén) megjelenése, ezek költségeit pedig csak tapasztalat útján lehet pontosan látni. Lényeges az optimális mix megtalálása, amely mind költség- mind üzembiztonság szempontjából a lehető leghatékonyabb. A hidrogén hajtásnak is helye lesz egy jó mixben. Ehhez elengedhetetlen a hidrogénbuszok sorozatgyártása a jobb árak végett, a jelentős mennyiségben forgalmazott, lehetőleg zöld hidrogén, az elegendő lefedettséget biztosító hidrogén közkút- vagy saját töltőkút-hálózat kiépülése, amennyiben a beruházás ésszerű költséggel megvalósítható.

Egy mondatban, a közösségi közlekedésnek működni kell egyrészt a lehető legnagyobb üzembiztonsággal, másrészt úgy, hogy kijöjjön a matek is, dízellel, akkumulátorral, földgázzal, hidrogénnel egyaránt – foglalta össze Lukács Zsolt autóbuszközlekedési igazgató.

Kovács Gábor, a Messer hidrogén üzletág vezetője hangsúlyozta, hogy egy telepített töltőkút kiépítéséhez a hosszútávú együttműködésen kívül több partner bevonása is szükséges. Optimális esetben többen használnak egy infrastruktúrát, időben eltérő szokásokkal, így a kihasználtság növelésével jelentősen javíthatók a gazdasági mutatók. Egy 5-10 busz ellátására alkalmas, nagynyomású hidrogén-kút további logisztikai eszközök, kisteherautók vagy akár nehézgépjárművek tankolására is lehetőséget biztosít a helyszínen tárolt hidrogénmennyiség moduláris bővítésével. Ezek optimális kiválasztásában, telepítésében és folyamatos ellátásában is rendelkezésre áll a Messer mérnökcsapata.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo