"Megbocsáthatatlan lenne, ha a repülőgépek valóban repülésre készen állnának, de a szükséges irányelvek hiánya miatt nem lehetne üzemeltetni őket" - mondta Johan Lundgren, az easyJet vezérigazgatója sajtótájékoztatón.
Az Airbus 2035-re tervezi egy hidrogénüzemű kereskedelmi repülőgép modell bemutatását. Lundgren a sajtótájékoztatón elmondta, hogy reményei szerint az easyJet a gép első vásárlói között lesz.
A hidrogénüzemű repülés az egyik lehetséges technológia, amivel a légiközlekedési ágazat képes lehet teljesíteni a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátási célértéket.
A hidrogén üzemanyag használatához azonban számos technológiai akadályt kell leküzdeni, például a repülőgépek áttervezését a nagy és nehéz tartályok szállításához, valamint a repterek üzemanyag-ellátási infrastruktúrájának átalakítását.
A HIA 2023 végére ígéri bemutatni az elkövetkező tíz év fejlesztési menetrendjét, amit teljesíteni kell ahhoz, hogy a hidrogénnel való repülés valósággá válhasson.
(MTI)