Ismerkedési est cégpénzen

Nehéz nem szeretni a kedves, barátságos, ingyenes - és persze koedukált - ismerkedési esteket. Az sem baj, ha a HR-esek tréningnek hívják.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sz-nét sürgősen fölfelé buktatták. A 70-es évek legnagyobb iparvállalatának személyzeti ügyeiért felelős asszonyságát, elévülhetetlen munkásmozgalmi érdemeire való tekintettel kínálták meg a jókora tisztséggel, melyet azonnal hozzáértő, szakavatott specialistaként egészen addig tartott meg, ameddig rá nem jöttek: ki kéne rúgni, mert három-négy közhely sűrű emlegetésén kívül másra nem futja szegénynek. Az akkori idők szellemének megfelelően természetesen nem kirúgták a munkásmozgalom régi harcosát, hanem felfelé taszigálták.

Ma már persze Sz-né fent sincs, korából következően mindenhonnan eltűnt. De a fogalmai itt maradtak. Sz-né, ha még élne, akkor ma is ezt használná: "erősebb formális hierarchia, kommunikáció, az együttműködés javítása". A 21. század személyzetiseinek elég ennyit mondani, s már be is kódolhatjuk őket, mint humánügyi vezetőket. Persze mindezt kiegészítve azt is olvashattuk egy fiatal HR-estől, hogy - idézzük - . "a lazább, egymás megismerését szolgáló programok is szükségesek egy tréningen, hiszen ezekből is sokat tud profitálni egy csapat".

Van ám ebben ravaszság: a lazább ugyanúgy megfoghatatlan, mint az a tréning, amelyik ilyeténképpen nem másabb, mint egy ismerkedési est. De mert tréning, nincs az a vállalatvezető, aki beintene a HR-esnek, hogy e programok helyett talán dolgoznának a munkatársak. A HR-es azonban még meg is fejeli: "utókövetést" gondol szükségesnek, s nyilatkozza, "elengedhetetlen, hogy egy későbbi csoportmegbeszélésen szóba kerüljön a tréning, az, hogy sikerült-e elérni a célt vagy javítani a helyzeten". Sz-né anno ezt nem tudta. Azt nem, hogy a HR-esnek (anno személyzetisnek) kell kiderítenie utókövető programmegbeszélésen, hogy a tréning, mely amolyan laza ismerkedési estre is emlékeztethetett volna, a célt - amiből a csapat sokat tud profitálni - nem sikerült teljesíteni.

Félő, hogy az ilyen mai HR-esnek a célt nevesíteni sem sikerül, de ez most mellékszál, sőt, az is marad örökre, ha az ő csapatának teljesítménye miatt versenyképtelenné válik a cég, bedől, felszámolják. A fő szál, hogy a HR-esnek kell a laza tréning kritikájáról is gondoskodni, az utókövetésről, mert akkor ő mond ítéletet a dolgozókról, s nem róla az őt is alkalmazó ügyvezetés. Ha Sz-né ezt egykoron tudta volna, akkor nem buktatják fölfelé, hanem ma is ott ülne az iparvállalat örökös tagságot jelentő székében, s az "erősebb formális hierarchia, kommunikáció, az együttműködés javítása" ügyeket "egymás megismerését szolgáló programok" laza tréningjeivel szolgálná. Ha meg nincs eredmény, akkor jöhet a második csodafegyver, csak gondoskodni kell róla, hogy a "későbbi csoportmegbeszélésen szóba kerüljön a tréning, az, hogy sikerült-e elérni a célt vagy javítani a helyzeten".

Nem sikerült elérni a célt? Akkor is van kézenfekvő megoldás, mégpedig egy tréning... El lehet ezzel lenni 100 évig. Már csak azért is, mert nehéz nem szeretni a kedves, barátságos, ingyenes - és persze koedukált - ismerkedési esteket. Hogy 100 év múlva is él-e még a cég, azt nem tudjuk, de a tréning mindenért kárpótol.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo