A válaszadók többségével (76 százalék) előfordul, hogy valamennyivel többet költ a tervezettnél, az okok azonban eltérnek. Sokan nem tudnak ellenállni az akcióknak (22 százalék), vagy szeretnék különlegessé tenni az ünnepet (28 százalék) és az érzelmi alapú vásárlás is gyakori (26 százalék), főleg a fiatalok körében.
„A karácsony általában nem a spórolás időszaka, ügyfeleink átlagosan 19 százalékkal költöttek többet tavaly decemberben, mint 2024 többi hónapjában. A George-ot használók, vagyis ügyfeleink 74 százaléka már pontosan követheti, mire megy el a pénz és hol lógnak túl a havi kereten, így nem érheti őket meglepetés az ünnepek után sem” – mondta el Mészáros Rita, az Erste Ügyfél-, Felhasználói élmény és Piackutatás vezetője.
„Fontos, hogy az év végén erősödő reklámzajban is odafigyeljünk a költésekre, hiszen tudatos döntésekkel több forrás maradhat a hosszabbtávú célokra is: egy kisebb felújítástól, akár a saját otthonig” – tette hozzá.