Génkezelt élelmiszerek negatív megítélése

A felnőtt lakosság kétharmada ismeri az élelmiszerek génkezelésének fogalmát, és az eljárást inkább károsnak tartja, mint előnyösnek. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet az étkezési szokásokkal kapcsolatban.

Életkor szerint az 50 évesek és idősebbek többen vélekednek kritikusan a génkezelésről, mint a fiatalabbak.
Iskolai végzettség szempontjából a képzettség növekedésével egyre kisebb arányban tartják a génkezelést hátrányosnak.
Az anyagi helyzetet tekintve az alacsonyabb jövedelmű háztartásokban élők beállítódása negatívabb, mint a magasabb jövedelmű háztartásokban élőké.
A felnőtt lakosságot több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése során idén áprilisban a következő kérdést tették fel: Milyen érzéseket kelt Önben, ha egy élelmiszer génkezelt? A kérdésre 1-től 5-ig terjedő skálán lévő számmal lehetett kifejezni a választ. 1=kifejezetten károsnak tartja, 5=kifejezetten előnyösnek tartja. A kapott válaszok átlaga 2,2 – és ez a vélemények összességét a káros irányában helyezi el.
Figyelemre méltó, hogy a válaszadók 35 százaléka nem ismeri a génkezelés fogalmát. A tájékozatlanság leginkább a nőket jellemzi, 60 éveseket és idősebbeket, alacsony képzettségűeket és kis jövedelmű háztartásban élőket.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo