Gazdasági sokkot okozna a Sziget Fesztivál elmaradása

A Sziget Fesztivál potenciális 2026-os elmaradásának többdimenziós gazdasági kockázatait vizsgálta a GKI Gazdaságkutató Zrt. 

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sziget egyfajta „elsőkapuként” funkcionál a fiatalabb utazói generációk számára. A fesztivál ideje alatt Budapestre látogató turisták 59 százaléka 34 év alatti, egy olyan demográfiai csoport, amely kulcsfontosságú a turizmus hosszú távú fenntarthatósága szempontjából. Sokuk számára a Sziget az elsődleges motiváció, hogy Magyarországra utazzanak. Az itt szerzett pozitív élmények alapozzák meg a későbbi visszatéréseket, immár más turisztikai céllal (pl. városlátogatás, kulturális turizmus). A fesztivál elmaradásával ez a rendkívül hatékony és gyakorlatilag önfinanszírozó marketingcsatorna zárulna be. A több százezer látogató által a közösségi médiában generált pozitív tartalom (electronic word-of-mouth, eWOM) olyan organikus reklámértéket képvisel, amelyet állami turisztikai marketingkampányokkal csak sokkal magasabb költséggel lehetne pótolni. A fesztivál törlése tehát nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeli turistaáramlatokat is negatívan befolyásolná, stratégiai hátrányt okozva a regionális versenyben.

Összegzés

A Sziget Fesztivál esetleges 2026-os elmaradása nem egy izolált kulturális esemény törlését jelentené, hanem egy rendszerszintű, negatív gazdasági sokkot váltana ki. A közvetlen pénzügyi veszteségek a kieső turisztikai és vendéglátóipari forgalom, valamint az állami adóbevételek önmagukban is meghaladnák a 30 milliárd forintot. Ezt a sokkot a multiplikátor hatások tovább erősítenék, a GDP-re és a foglalkoztatásra gyakorolt teljes negatív hatás így lényegesen nagyobb lenne. A pénzügyi károkon túl a fesztivál hiánya súlyos presztízsveszteséget és a Budapest-márka értékének csökkenését vonná maga után, ami hosszú távon gyengítené az ország turisztikai vonzerejét és versenyképességét.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo