Fordulat a mukaerőpiacon, 2023-ban egy álláshirdetésre 59 százalékkal többen jelentkeztek

A hazai munkaerőpiacot jelenleg az erős jelöltoldali kereslet jellemzi: 2023 első 9 hónapjában egy álláshirdetésre átlagosan 59 százalékkal többen jelentkeztek, mint az előző év azonos időszakában, a munkanélküliségi ráta is nőtt, év-év alapon közel 12 százalékot. A munkaadók ennek ellenére megnövekedett toborzási költségvetésről és erőforrásigényről számoltak be – derült ki a Profession.hu idei HR Körkép felméréséből.

Könnyebb lesz jövőre toborozni?

A magyar munkaadók többségének 2024-re vonatkozóan pozitívak a várakozásai: tízből öt cég növekedésre számít jövőre a foglalkoztatottak számában. A toborzási és kiválasztási folyamatokra felhasznált források mértékét tekintve a két évvel ezelőtt mért kimagasló optimizmust most egy óvatosabb, de bizakodó várakozás váltotta fel: tízből hat-hét cég stagnálásra számít. Az átlagosnál magasabb arányban jelezték a 2024-re várható HR költségvetés növelését a személyzeti tanácsadók, azok a cégek, amelyeknél volt és lesz is bérfejlesztés, az évente legalább 100 főt toborzó és a legalább 500 főt alkalmazó vállalatok.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo