Fordulat a magyar álláspiacon, erősen csökkenő kínálat, jóval növekvő számú munkakereső

A gazdasági mutatók a cégek tavalyi várakozásaihoz képest kedvezőtlenebbül alakultak, ezért idei évben láthatóan visszafogták a munkaerő toborzását, kivárnak: 2023 első 9 hónapjában 17 százalékkal kevesebb állást hirdettek meg az előző év azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan jelentősen növekedett a munkavállalói aktivitás: 59 százalékkal többen jelentkeztek a meghirdetett munkákra ugyanezen két időszakot vizsgálva. – hangzott el a Profession.hu 2023-as HR Konferenciáján. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az egy hirdetésre jutó magas átlagos jelentkezésszám hátterében több tényező húzódik: egyrészről az infláció miatt megnövekedett a munkakeresési kedv a jobb fizetés reményében, emellett az elérhető, betöltésre váró állások száma lecsökkent. A kínálat emiatt munkáltatói szempontból bővült, míg a munkavállalók helyzetét vizsgálva valamelyest lecsökkent. 

A fluktuáció problémája

A magyarországi cégek jelentős része a tavalyi évhez képest óvatosabb és visszafogottabb az új toborzásokat illetően, így egyre fontosabbá válik a meglévő munkaerő megtartása. Jelen helyzetben a megnövekedett munkavállalói aktivitás mellett viszont ez egyre nehezebb feladattá válik. A friss felmérés alapján a fluktuáció a cégek háromnegyedét markánsan érinti.

Nagy az elbizonytalanodás a magyar munkaerőpiacon (Fotó: Pixabay)
Nagy az elbizonytalanodás a magyar munkaerőpiacon (Fotó: Pixabay)

A jó munkaerő megtartása, szükség esetén annak hatékony megtalálása és a rugalmasság kulcsfontosságú a vállalatok számára a jelenlegi helyzetben, amellyel láthatóan egyre nagyobb arányban számolnak is a munkaadók. „A cégek felismerték, hogy a változékony helyzetekben különösen fontos a tervezés és a rugalmasság, ezeknek hatékonyságát pedig adatok alapján biztosíthatjuk. 2023-ban újra nagyobb arányban készítenek emberierőforrás-gazdálkodási terveket a cégek: 46 százalékuknak van kész HR-stratégiája. A csökkent toborzási intenzitás mellett viszont láthatóan egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalatok a toborzás hatékonyságának növelésére, 80 százalékuk legalább alkalmanként, tízből négy cég pedig rendszeresen méri és elemzi álláshirdetéseinek eredményességét" – mondta el Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője. 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo