Feltámadás a járvány után? Éledezik a légiközlekedés

Januártól áprilisig 56,2 ezer tonna légiárut szállítottak a ferihegyi repülőtéren keresztül, körülbelül 30 százalékkal többet, mint 2020 és 2019 első négy hónapjában - derül ki a Budapest Airport repülőtéri értesítőjéből.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az előrejelzések szerint idén akár a 150 ezer tonnát is elérheti a légiáru-forgalom. A Budapest Airport áprilisban együttműködési megállapodást kötött a Magyarország és Kína közötti légi Selyemút létrehozása céljából - idézték fel utalva arra, hogy annak nyomán további áruforgalom-növekedésre lehet számítani.

Arról is tájékoztattak, hogy a Budapest Airport megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City további bővítésének előkészületeit annak érdekében, hogy hosszú távon is világszínvonalú környezetet biztosítson.

A repülőtéren áprilisban kevesebb mint 65 ezren utaztak át, ami 95 százalékos csökkenést jelent a koronavírus járvány elterjedését megelőző, 2019-es év azonos időszakához képest - közölték. Tavaly áprilisban a forgalom a 10 ezer utast sem érte el - tették hozzá.

A Budapest Airport felhívta a figyelmet arra, hogy áprilisban számos légitársaság jelentette be járatai újraindulását. A korlátozások csökkenésével vagy eltűnésével, várhatóan megindulhat a forgalom jelentősebb növekedése - jegyezték meg. A repülőtér üzemeltetője elsőként a rövid távú, európai légi összeköttetések újraindulására számít, míg a hosszabb távú, tengerentúli járatok visszatérése később várható.

Az értesítőből az is kiderül, hogy a Budapest Airport hónapok óta készül a növekvő forgalom kiszolgálására. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren két év alatt 60 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg: átadták az új utasmólót, átalakultak és megújultuk a belső terek.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo