Bár a fagylaltot többen kedvelik, mint a jégkrémet, a két édesség fogyasztásának gyakorisága idén először egyforma. Különösen a tizen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.
Amíg nálunk fagylaltot a megkérdezettek 56, a jégkrémet pedig 51 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé, addig Csehországban a jégkrémet kedvelők aránya 45, Lengyelországban viszont 62 százalék.
Településnagyság szerint a fagylalt kedvelőinek megoszlása kiegyensúlyozott képet mutat. A jégkrémnél viszont az a trend látható, hogy a kisebb falvak lakói közt kevesebben, a nagyobb városokban viszont többen szeretik.
A fogyasztói típusok közül a haspókok zöme és az ínyencek többsége számít mind a fagylalt, mind a jégkrém hívének. Ennek viszont éppen az ellenkezője mondható el a rendszertelenül étkezőkről és a szűkösen táplálkozókról.
Mindezt alátámasztják a fogyasztás gyakoriságának mutatói is. A 29 évesnél fiatalabbak ugyanis átlagosan háromszor-négyszer olyan gyakran esznek jégkrémet vagy fagylaltot, mint a 60 évesek és idősebbek.
Jövedelem szempontjából szintén egyértelmű a trend. A havi nettó 160 000 forintnál nagyobb jövedelmű családokban élők háromszor olyan gyakran kerül valamelyik hideg édesség az asztalra, mint a 40 000 forintnál kisebb jövedelműeknél.
Településnagyság szerint az a tendencia, hogy minél nagyobb helyen lakik valaki, átlagosan annál gyakrabban fogyasztja valamelyik hideg finomságot. Így a budapestiek mutatója kétszer olyan gyakoriságot jelez, mint a 2000 lakosúnál kisebb falvaké.
A fogyasztói típusok közül a haspókok és ínyencek hatszor olyan gyakran fagylaltoznak, mint a szűkösen táplálkozók vagy rendszertelenül étkezők. A jégkrémnél még nagyobb a különbség: az ínyencek átlagosan nyolcszor többször eszik, mint a tradicionálisan, rendszertelenül és szűkösen táplálkozók.
Nők és férfiak közt a fogyasztás gyakoriságát tekintve nincs lényeges különbség. A kedveltség a jégkrémnél mutat némi eltérést. A jégkrémet kedvelő nők aránya magasabb, mint a férfiaké.
Nemzetközi összehasonlításban a helyzet a következő: Magyarországon egy felnőtt hetenként átlagosan fagylaltot is, jégkrémet is egyaránt 0,5 napon fogyaszt. Azaz kéthetenként egyszer. Pontosan ugyanúgy, ahogyan Lengyelországban is. Csehországban a válaszadók 40 százaléka eszik jégkrémet legalább kéthetenként. Ennél ritkábban 43 százalék, további 17 százalék pedig soha. Ez utóbbi csoport aránya Magyarországon 20 százalék.
Fagylalt és jégkrém fej fej mellett
Fiatalok, magas jövedelműek és városiak az átlagosnál gyakoribb fogyasztók.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.