Fagylalt és jégkrém fej fej mellett

Fiatalok, magas jövedelműek és városiak az átlagosnál gyakoribb fogyasztók.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a fagylaltot többen kedvelik, mint a jégkrémet, a két édesség fogyasztásának gyakorisága idén először egyforma. Különösen a tizen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.

Amíg nálunk fagylaltot a megkérdezettek 56, a jégkrémet pedig 51 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé, addig Csehországban a jégkrémet kedvelők aránya 45, Lengyelországban viszont 62 százalék.

Településnagyság szerint a fagylalt kedvelőinek megoszlása kiegyensúlyozott képet mutat. A jégkrémnél viszont az a trend látható, hogy a kisebb falvak lakói közt kevesebben, a nagyobb városokban viszont többen szeretik.
A fogyasztói típusok közül a haspókok zöme és az ínyencek többsége számít mind a fagylalt, mind a jégkrém hívének. Ennek viszont éppen az ellenkezője mondható el a rendszertelenül étkezőkről és a szűkösen táplálkozókról.

Mindezt alátámasztják a fogyasztás gyakoriságának mutatói is. A 29 évesnél fiatalabbak ugyanis átlagosan háromszor-négyszer olyan gyakran esznek jégkrémet vagy fagylaltot, mint a 60 évesek és idősebbek.
Jövedelem szempontjából szintén egyértelmű a trend. A havi nettó 160 000 forintnál nagyobb jövedelmű családokban élők háromszor olyan gyakran kerül valamelyik hideg édesség az asztalra, mint a 40 000 forintnál kisebb jövedelműeknél.

Településnagyság szerint az a tendencia, hogy minél nagyobb helyen lakik valaki, átlagosan annál gyakrabban fogyasztja valamelyik hideg finomságot. Így a budapestiek mutatója kétszer olyan gyakoriságot jelez, mint a 2000 lakosúnál kisebb falvaké.

A fogyasztói típusok közül a haspókok és ínyencek hatszor olyan gyakran fagylaltoznak, mint a szűkösen táplálkozók vagy rendszertelenül étkezők. A jégkrémnél még nagyobb a különbség: az ínyencek átlagosan nyolcszor többször eszik, mint a tradicionálisan, rendszertelenül és szűkösen táplálkozók.

Nők és férfiak közt a fogyasztás gyakoriságát tekintve nincs lényeges különbség. A kedveltség a jégkrémnél mutat némi eltérést. A jégkrémet kedvelő nők aránya magasabb, mint a férfiaké.

Nemzetközi összehasonlításban a helyzet a következő: Magyarországon egy felnőtt hetenként átlagosan fagylaltot is, jégkrémet is egyaránt 0,5 napon fogyaszt. Azaz kéthetenként egyszer. Pontosan ugyanúgy, ahogyan Lengyelországban is. Csehországban a válaszadók 40 százaléka eszik jégkrémet legalább kéthetenként. Ennél ritkábban 43 százalék, további 17 százalék pedig soha. Ez utóbbi csoport aránya Magyarországon 20 százalék.

Véleményvezér

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo