Bár a fagylaltot többen kedvelik, mint a jégkrémet, a két édesség fogyasztásának gyakorisága idén először egyforma. Különösen a tizen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.
Amíg nálunk fagylaltot a megkérdezettek 56, a jégkrémet pedig 51 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé, addig Csehországban a jégkrémet kedvelők aránya 45, Lengyelországban viszont 62 százalék.
Településnagyság szerint a fagylalt kedvelőinek megoszlása kiegyensúlyozott képet mutat. A jégkrémnél viszont az a trend látható, hogy a kisebb falvak lakói közt kevesebben, a nagyobb városokban viszont többen szeretik.
A fogyasztói típusok közül a haspókok zöme és az ínyencek többsége számít mind a fagylalt, mind a jégkrém hívének. Ennek viszont éppen az ellenkezője mondható el a rendszertelenül étkezőkről és a szűkösen táplálkozókról.
Mindezt alátámasztják a fogyasztás gyakoriságának mutatói is. A 29 évesnél fiatalabbak ugyanis átlagosan háromszor-négyszer olyan gyakran esznek jégkrémet vagy fagylaltot, mint a 60 évesek és idősebbek.
Jövedelem szempontjából szintén egyértelmű a trend. A havi nettó 160 000 forintnál nagyobb jövedelmű családokban élők háromszor olyan gyakran kerül valamelyik hideg édesség az asztalra, mint a 40 000 forintnál kisebb jövedelműeknél.
Településnagyság szerint az a tendencia, hogy minél nagyobb helyen lakik valaki, átlagosan annál gyakrabban fogyasztja valamelyik hideg finomságot. Így a budapestiek mutatója kétszer olyan gyakoriságot jelez, mint a 2000 lakosúnál kisebb falvaké.
A fogyasztói típusok közül a haspókok és ínyencek hatszor olyan gyakran fagylaltoznak, mint a szűkösen táplálkozók vagy rendszertelenül étkezők. A jégkrémnél még nagyobb a különbség: az ínyencek átlagosan nyolcszor többször eszik, mint a tradicionálisan, rendszertelenül és szűkösen táplálkozók.
Nők és férfiak közt a fogyasztás gyakoriságát tekintve nincs lényeges különbség. A kedveltség a jégkrémnél mutat némi eltérést. A jégkrémet kedvelő nők aránya magasabb, mint a férfiaké.
Nemzetközi összehasonlításban a helyzet a következő: Magyarországon egy felnőtt hetenként átlagosan fagylaltot is, jégkrémet is egyaránt 0,5 napon fogyaszt. Azaz kéthetenként egyszer. Pontosan ugyanúgy, ahogyan Lengyelországban is. Csehországban a válaszadók 40 százaléka eszik jégkrémet legalább kéthetenként. Ennél ritkábban 43 százalék, további 17 százalék pedig soha. Ez utóbbi csoport aránya Magyarországon 20 százalék.
Fagylalt és jégkrém fej fej mellett
Fiatalok, magas jövedelműek és városiak az átlagosnál gyakoribb fogyasztók.
„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
2024. május 16. Budapest
Véleményvezér
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága
A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják
Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben
Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között
A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?
A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában
Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.