Ezek a leggyakrabban sérült autómárkák

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább sérült márka világszerte. A spektrum másik végén a Fiat áll, amelyet hazánkban a legkevésbé érnek közúti balesetek. 2023 káradatainak tanulmányozása alapján a kutatás azt is feltárta, hogy a Mercedes-Benz, a Kia és az Audi rendelkezik a legmagasabb kárértékkel.

Magyarországon a Fiat autók sérülnek meg a legkevésbé – a carVerticalon ellenőrzött Fiat járművek mindössze 41,8 százalékának volt valamilyen sérülése. Nem sokkal marad el tőle az Opel (47,7 százalék), a Nissan (48,07 százalék), a Renault (48,14 százalék) és a Mazda (48,8 százalék) sem.

Egyes autókat gyakrabban éri kár

Ami a kárfeljegyzéseket illeti, néhány járműmárka magyarországi előzményjelentésében több incidens is szerepel. A carVerticalon ellenőrzött átlagos BMW 2,2 kárrekordot mutatott, ezt követi a Volvo (2,1), a Skoda (2), a Honda (2) és az Audi (1,97).

„Teljesen átlagos, hogy egy autó 5 évente egyszer balesetet szenved. A balesetek száma a futott kilométerrel is összefügghet. A többszörösen súlyos károkat szenvedett járművek tulajdonlása vagy karbantartása azonban gyakran problémás. Meglepő módon a carVertical azt találta, hogy idén a legtöbb káresemény egy Volkswagen Passatnál történt. Ennek a járműnek a jelentésében 32 káreset szerepelt” – mondja Buzelis.

A legkevesebb baleset a Fiat járműveket éri – egy átlagos Fiat modell 1,68 sérülést szenvedett a carVertical adatai szerint, a Renault-nál ez a szám 1,74, a Kiánál és a Citroennél 1,76, a Nissannál pedig 1,78.

Ezek a gyártók olyan gazdaságos autók gyártására helyezik a hangsúlyt, amelyeket a sebességrajongók jellemzően elkerülnek, így ezek a járművek ritkábban szenvednek balesetet.

A Mercedes-Benz, a Kia és az Audi autók rekordokat döntenek a legdrágább károk tekintetében Magyarországon

A felsőbb kategóriás járművek kárköltsége viszonylag magas Magyarországon:



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo