Magyarországon a Fiat autók sérülnek meg a legkevésbé – a carVerticalon ellenőrzött Fiat járművek mindössze 41,8 százalékának volt valamilyen sérülése. Nem sokkal marad el tőle az Opel (47,7 százalék), a Nissan (48,07 százalék), a Renault (48,14 százalék) és a Mazda (48,8 százalék) sem.
Egyes autókat gyakrabban éri kár
Ami a kárfeljegyzéseket illeti, néhány járműmárka magyarországi előzményjelentésében több incidens is szerepel. A carVerticalon ellenőrzött átlagos BMW 2,2 kárrekordot mutatott, ezt követi a Volvo (2,1), a Skoda (2), a Honda (2) és az Audi (1,97).
„Teljesen átlagos, hogy egy autó 5 évente egyszer balesetet szenved. A balesetek száma a futott kilométerrel is összefügghet. A többszörösen súlyos károkat szenvedett járművek tulajdonlása vagy karbantartása azonban gyakran problémás. Meglepő módon a carVertical azt találta, hogy idén a legtöbb káresemény egy Volkswagen Passatnál történt. Ennek a járműnek a jelentésében 32 káreset szerepelt” – mondja Buzelis.
A legkevesebb baleset a Fiat járműveket éri – egy átlagos Fiat modell 1,68 sérülést szenvedett a carVertical adatai szerint, a Renault-nál ez a szám 1,74, a Kiánál és a Citroennél 1,76, a Nissannál pedig 1,78.
Ezek a gyártók olyan gazdaságos autók gyártására helyezik a hangsúlyt, amelyeket a sebességrajongók jellemzően elkerülnek, így ezek a járművek ritkábban szenvednek balesetet.
A Mercedes-Benz, a Kia és az Audi autók rekordokat döntenek a legdrágább károk tekintetében Magyarországon
A felsőbb kategóriás járművek kárköltsége viszonylag magas Magyarországon: