A legújabb trükk, hogy a Marketplacen hirdetőkkel csevegést kezdeményeznek az adathalászok a feltöltött termékkel kapcsolatban. Majd bájosan felajánlják, hogy egy megbízható futárszolgálatot küldenek, GLS-t, vagy DPD-t és a futár majd kifizeti a megadott összeget, cserébe elviszi a meghirdetett terméket. Az adathalász azt is elmondja, hogy természetesen ők vállalják a szállítás költségét is. Ezt követően küldenek egy fájlt, amibe a hirdetőnek be kell gépelnie az e-mail címét. A gyanakodóknak még egy képernyő fényképet is küldenek a befizetett összegről.
Aztán megérkezik az e-mail, GLS, vagy DPD logóval, küldemény számmal. Az e-mail-t, ha valaki megnyitja áramlani kezdenek a spamek és letöltendőnek kínált oldalak. Valószínűleg ekkor érdemes nagyon odafigyelni, nehogy letöltsünk egy kémszoftvert, ami figyeli például internetes bankolásainkat.
Ezeknek az adathalászoknak rendkívül primitív a kommunikációjuk, de mégis hatékonyak, hiszen a Marketplacen sok szegény, egyszerű ember keres olcsón termékeket, így itt nem feltűnő, ha valakinek rossz a helyesírása, vagy gyengén fogalmaz. Saját felmérésünk szerint egy-egy hirdetésre minden ötödik jelentkező adathalász, tehát jó lenne felébrednie a Facebook szakembereinek, hogy védeniük kellene felhasználóikat. Ezek az adathalászok rengeteg álprofilt hoznak létre, ami nemcsak a Marketplace hirdetőire veszélyes, hanem ez egész közösségi oldal hitelességét rombolja.
A GLS-t felhívtuk, mint kiderült nincs is ilyen szolgáltatásuk, de jelezték, hogy minden futárszolgálat hasonló gondokkal küzd. Újabban rengeteg olyan átvert ember jelentkezik a különböző futárcégeknél, akiket közösségi oldalakon tévesztettek meg.