Novembertől szinte minden webáruház hangzatos „Black Friday” akciókkal igyekszik felpörgetni az eladásait, a beharangozott leárazások mellett azonban sokan különféle módszerrel próbálják kevésbé megfontolt vásárlásra ösztönözni látogatóikat. Ezzel szembesülhet, aki egy árucikk oldalát böngészve azt olvashatja, hogy a termékből „már csak öt darab van”, vagy hogy rajta kívül „még huszonkét ember nézi” az akciós árucikket. Az NMHH szakértői azt javasolják: rendelés előtt mindig gondoljuk meg, valóban szükségünk van-e az adott termékre, és szánjunk időt a megfontolt döntéshozatalra: nézzük meg, létezik-e hasonló termék jobb áron, és ellenőrizzük, mennyibe kerül a kinézett árucikk más webáruházaknál. Ebben segítségünkre lehetnek az ár-összehasonlító oldalak, amelyeken gyakran azt is megnézhetjük, hogyan változtak a kínálati árak korábban, így azt is felmérhetjük, hogy az egyedülállónak hirdetett ajánlatok valóban olyan kivételesek-e.
Legyünk körültekintőek, ha egy addig általunk nem ismert webáruház kínál gyanúsan kedvező árakat. Első körben érdemes elolvasnunk az adott kereskedőről szóló vásárlói véleményeket: ha egyáltalán nem vagy csak a közelmúltból találunk ilyeneket, az gyanúra adhat okot. Ellenőrizzük, hogy a kereskedő oldalát megnyitva a böngésző címsorában van-e biztonságos kapcsolatot jelölő lakat ikon – ha ez hiányzik, ne adjunk meg érzékeny adatokat az adott oldalon. Ne feledjük azt sem, hogy minden webáruháznak fel kell tüntetnie az elérhetőségi adatait és világos tájékoztatást kell nyújtania a szállításról, fizetésről, termékjellemzőkről és az elállási jogról is.