Dübörög a kullancsbiznisz

Európa első számú vegyszermentes kullancs- és bolhariasztó készülékét egy magyar kisvállalkozás gyártja. A Tickless kullancsriasztó idén tízéves, és immár 1 millió darabot adtak el belőle 5 kontinens 52 országában. A számos innovációs és környezetvédelmi díjjal kitüntetett eszközt olyan ismert partnerek forgalmazzák, mint a Fressnapf, a PetSmart és a Musti Group. A cég alapítója és többségi tulajdonosa, Kiss Dániel Németországban töltött gyermekkora óta kereskedelemmel foglalkozik, az értékesítésben szerzett rutinját pedig immár az emberek és kisállatok egészségvédelmében kamatoztatja.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Édesanyám ellenezte a zsebpénzt. Nem örültem ennek a körülménynek, de találékonnyá tett. 1989-ben költöztünk Nyugat-Németországba, ott nyitott éttermet a családom. Az étteremben földimogyorót, rágógumit is árultunk. Feltűnt nekem, hogy ezeket az iskola büféjében is lehetett kapni. Mivel az étteremből ezeket ingyen el tudtam hozni, megtehettem, hogy olcsóban adom, mint az iskolai büfé. Így kerestem meg az első pénzemet, nagyjából 50 márkát. Jó üzleti modell volt, ám két oldalról is támadás érte: a szüleim észrevették, hogy érthetetlenül gyorsan fogy a rágó, az iskolabüfésnek pedig feltűnt, hogy nála már senki sem vesz belőle. Az első vállalkozásom így 12 éves koromban meghiúsult, de nem adtam fel: a következő alkalommal alig használt cipők és termékek, például gördeszkák kereskedelmével kezdtem foglalkozni a környékünkön. 13 éves koromban már 400 márkám volt. Hála tehát a zsebpénztelenségnek, vállalkozó lett belőlem” – érzékelteti Kiss Dániel, a ProtectOne tulajdonosa, ügyvezetője, hogy minden kezdet nehéz, de akinek kereskedői vénája van, az előbb-utóbb megtalálja a sikerhez vezető utat.

Jobban olvasni a német gyerekeknél

Ehhez szerinte elsősorban hitre van szükség. „Az, hogy kis magyar cégként ekkora nemzetközi sikert értünk el, részben abból a mentalitásomból fakad, hogy egyszer, általános iskolásként elhatároztam, hogy jobban fogok olvasni a német gyerekeknél a saját anyanyelvükön. Másoknak pár mondat sikerült hibátlanul, engem több mint két és fél oldal után a tanárnő állított le. Hihetetlen volt számomra, hogy megelőztem a helyi gyerekeket. Ebből tanultam meg azt, hogy magyarként is fel tudom venni a versenyt bárkivel” – vallja.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo