Csak kevesen e-bankolnak – OFE felmérés

Bár a megkérdezettek többsége elégedett a bankok ügyfélszolgálati munkájával, még mindig sokan panaszkodnak a magas költségekre és a hosszú várakozási időre. Ugyanakkor a telefonos, vagy internetes ügyintézés lehetőségét a megkérdezettek elenyésző hányada használja ki.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az OFE a pénzintézetek ügyfélszolgálataival való fogyasztói elégedettséget vizsgálta 2001 második felében készített felmérésében. Ennek során a fogyasztók, előre megadott szempontok szerint, 526 kérdőívet töltöttek ki. A véletlenszerű mintavételben a megkérdezettek közel fele (46,8 %) az OTP ügyfele, a következő jelentősebb arányt a takarékszövetkezetek (18,6 %) képviselik és nagyjából egyforma arányban (6-8 %) szerepelnek az ismertebb bankok. Ebben visszatükröződik a jól kiépített hálózat, a könnyű elérhetőség és a megszokás.
A fogyasztók úgy érzik, hogy a pénzintézetek ügyfélszolgálata megfelelő (80,6 %), az alkalmazottak segítőkészek (88,0 %), és a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó tájékoztatás is közérthető, szakszerű (78,9 %). A fogyasztók többsége (74,0 %) azonban továbbra is a saját személyes ügyintézésében bízik a legjobban. Mindössze 23,0%-uk jelezte, hogy telefonon vesz igénybe banki szolgáltatásokat, beleértve a felvilágosítást is, és ennél is jelentősen kisebb (3.0 %) az Internet használata.
Drága bankolás
A válaszadók 55,5 %-a legfeljebb 10 percet tölt a bankban, de még mindig 15,0 % jelezte, hogy 30 percet vagy annál is többet tölt várakozással és ügyintézéssel. Az ügyfelek úgy érzik (68,0 %), hogy a bank számára fontosak vagy legalábbis néha fontosak. Ugyanakkor számos szolgáltatással elégedetlenek. Az egyik ilyen a számlavezetés, amelynek valamennyi költségét felsorolták magas költség gyanánt. A hitelügyintézést pedig hosszadalmasnak, túlbonyolítottnak és túlbiztosítottnak tartják. Elégedetlenek a betéti és hitelkamatok jelentős különbségével. Viszonylag gyakori gondot okoznak bankkártyákkal kapcsolatos problémák, mindenekelőtt az automaták meghibásodása és a különböző díjak. Bizonyosan van tájékozottsági hiány is, és ennek tulajdonítható, hogy viszonylag alacsony (35,9 %) a kártyával rendelkezők aránya.
A bankokkal kapcsolatos panaszaik intézésével közel ugyanannyian elégedettek voltak (44,3 %), mint ahányan elégedetlenek (55,7 %). Nem kedvező azonban az, hogy az elégedetlenek egy része nem azt jelölte meg, hogy kifogását, panaszát elutasították, hanem, hogy nem is válaszoltak rá.
Megkértük munkatársainkat, hogy az általuk kiválasztott bankokban érdeklődjék meg, hogy mi az az egységes betéti kamatmutató (EBKM), illetve teljes hiteldíj mutató (THM) és ítéljék meg a válaszok pontosságát, szakszerűségét, illetve ha ennek ellenkezőjét tapasztalják. Örömmel állapítottuk meg, hogy 43 kísérletből mindössze 7 esetben jelölték meg a kérdezők, hogy a válasz nem volt közérthető és összesen egy esetben jelezték, hogy a bank munkatársa nem volt szolgálatkész és udvarias.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo