A felmérés szerint az év végén a hazai szolgáltatók 48 ezer ügyfélnek vezetnek számlát, ami ugyan 5 százalékos növekedést jelent a 2023. decemberi szintekhez képest, ám elmarad 2022-es évi adatoktól. A Blochamps prognózisa 2025-re sem vár ügyfélszám-bővülést – a fő kihívást tehát a meglévő ügyfélbázis megtartása jelenti majd.
A szegmentáció ellentétes lépéseket hozott a piacon: miközben több szolgáltató magasra emelte a privátbanki belépési vagyon limiteket, addig más szolgáltatók kinyitották a kapukat az alsóbb jövedelmi szegmensbe tartozó prémium és affluens ügyfelek előtt.
Karagich István szerint a nagyobb ügyfélbázist kialakítani nem képes kisebb hazai szolgáltatók kimagasló szolgáltatási minőségre és a specializálódásra építik üzletüket, enélkül ugyanis hosszabb távon konszolidációs nyomás alá kerülnek. Ez különösen akkor lesz releváns, mikor a nagyobb szereplők elkezdik markánsabban kihasználni az innovatív, digitális erőfölényük nyújtotta lehetőségeiket a szolgáltatási és díjszabás versenyben – vélekedik a Blochamps ügyvezetője.
A privátbanki szolgáltatóknál kezelt vagyon növekedése ugyanakkor tovább gyorsult: míg 2022-höz képest a kezelt vagyon 16 százalékkal bővült, addig idén októberre a növekedést 22,4 százalékos volt, a privátbanki piacon a tavalyi 8.575 milliárd forint után már 10.500 milliárd forintot kezeltek ügyfeleik megbízásából. A Blochamps prognózisa szerint a trend fennmarad, sőt, akár tovább is gyorsulhat: a privátbanki elemzőcég szerint az ügyfelek számlaállománya 2025. végére meghaladhatja a 13.000 milliárd forintot.