A Ryanair közölte, hogy teljesítménye a nyár hátralévő részében "teljes mértékben függ" a last minute foglalásoktól, különösen augusztusban és szeptemberben.
A vásárlók jellemzően a szokásosnál tovább várnak a döntéssel nyári szabadságukról. Ez részben a megélhetési válság hatásaira vezethető vissza.
Július elején a Jet2 azt nyilatkozta, hogy ezen a nyáron csak "szerény" áremelések várhatók.
A Lufthansa is a "negatív piaci trendekre" is mutatott rá, míg az Air France-KLM pénzügyi válságra figyelmeztetett, miután a vártnál kevesebben foglaltak repülőjegyet Párizsba a közelgő olimpiai játékokra.
A Ryanair árfolyama 17 százalékot zuhant, más légitársaságoknál, köztük az EasyJetnél és a Wizz Airnél is esett részvényárfolyam.
Dan Coatsworth, az AJ Bell befektetési elemzője szerint a légitársaságok, köztük a Ryanair is küzdenek a légiforgalmi irányítói sztrájkok újbóli növekedésével, ami késéseket és járattörléseket okoz.
A végső ütést az elmúlt hétvégén bekövetkezett globális informatikai összeomlás jelentette, amely világszerte érintette a járatokat - tette hozzá.
"Minél többen olvasnak a késésekről és a lemondásokról, annál valószínűbb a légiforgalom csökkenése. Azt gondolják, hogy túl sok a gond, ezért inkább otthon nyaralnak."
O'Leary azt is elmondta, hogy a repülőgépgyártó Boeing figyelmeztette őt az elmúlt napokban, hogy a jövő tavaszig esedékes 737 Max repülőgépek szállítása 2025 nyaráig halasztható, ami potenciálisan megterheli a Ryanair kapacitását a kulcsfontosságú kereskedelmi időszakban.